لزوم دغدغه‌مندی تشکل‌های مردمی و کانون‌های فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: با توجه به دغدغه جامعه و کنشگران اجتماعی در حوزه جوانی جمعیت، تشکل ها وکانون های فرهنگی نیز باید در این حوزه دغدغه مند باشند تا با مشارکت سازمان ها و نهادهای مربوط به این موضوع، تا حدودی این امر محقق شود.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: بحث جوانی جمعیت یکی از موضوعات مهم این روزهای جامعه ایران است و اقدامات سیتم دولتی و رسمی پاسخگوی نیاز تبیینی و ترویجی ما نیست و لازم است کنشگران اجتماعی و فرهنگی نیز به مدد ما بیایند.  

وی افزود: فرهنگ سازی جوانی جمعیت توسط تشکل ها، مساجد و کانون‌های فرهنگی و سایر مجموعه های مردم محور می تواند تاثیر بسزایی در ارتقاء آگاهی و مشارکت جوانان در مسائل اجتماعی داشته باشد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: تشکل های مردمی می توانند به توسعه فرهنگی مثبت و فعال در میان جوانان کمک، و نقش مهمی در پایداری و بهبود جامعه ایفا کنند.

وی ادامه داد: بحث جوانی جمعیت در کشور یک دغدغه اصلی و جزو مطالبات مهم است، از این رو تشکل ها با مشارکت نهادها، در حوزه جوانی جمعیت کار مضاعف و اثر بخش انجام دهند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از مهم ترین علل کاهش ناباروری دلایل ساختاری و گره های ذهنی زوجین است، در این راستا کلیه سازمان ها و نهادهای مربوط به این موضوع باید وظایف خود را به درستی انجام دهند، تا این امر تا حدودی محقق می شود.

وی تاکید کرد: سیاست های تنظیم جمعیت در دوران خود لازم بود، اما ادامه آن در دهه های بعدی نباید انجام می شد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: در این راستا مراکز بهداشت کلیه خدمات مربوط به فرزند آوری را به صورت رایگان و یا با معرفی مراکزی که هزینه های بسیار اندکی را دریافت می کنند به جوانی جمعیت کمک می کنند.

کد خبر 1784546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha