معلمی از بالاترین صفات انسانی است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه هر معلمی باید عالم باشد ولی مشخص نیست هر عالمی معلم باشد، گفت: این موضوع نشان دهنده این امر است که معلمی از بالاترین صفات انسانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت آموزش و پرورش، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی  و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم استقبال از نو دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان که صبح امروز در پردیس نسیبه برگزار شد با تأکید بر ارزش و اهمیت جایگاه معلمان گفت: معلمی تجربه زیسته من است واز شریف‌ترین مشاغل است و آنهم به دلیل جایگاه والایی که دارد زیرا در این شغل معلمان با روح و روان دانش‌آموزان در ارتباط هستند. از این رو اهمیت این شغل برجسته‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین مسیر انتخاب معلم از مسیر دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد. بنابراین با انتخاب و گزینش خوب و درست معلمان، نظام تعلیم و تربیت را ارتقا می‌دهیم.

حداد عادل خطاب به نومعلمان و اساتید گفت: این دوران، بهترین دوران خدمت است به شرطی که همت کنید و خود را برای یک دوران طولانی خدمت صادقانه آماده کنید .

وی افزود: بر اساس فرمایش رهبری، دانشگاه فرهنگیان باید توسعه پیدا کند. از این رو دانشگاه فرهنگیان در ردیف و اندازه باقی دانشگاه‌ها نیست زیرا موفقیت این دانشگاه موفقیت دانشگاه‌های دیگر را پایه‌ریزی و امکان‌پذیر می‌کند.

به گفته حداد عادل؛ معلم باید هر ارزشی که برای خود و جامعه آرزو می‌کند را در وجود دانش‌آموز نهادیه کند.

وی تأکید کرد بهترین مکان برای رفع عیوب جامعه از مدرسه می‌گذرد، یعنی تربیت و آموزش در بهسازی فضای جامعه نقش مؤثری دارد.

حداد عادل ادامه داد: ساختن شخصیت محکم در مدرسه؛ ایران محکم و قوی را می‌سازد.

وی تأکید کرد که بهترین مجریان سند تحول بنیادین، معلمان هستند.

وی با تعریفی از معلم و عالم بیان کرد: میان این دو کلمه تفاوت زیادی وجود دارد زیرا هر معلمی باید عالم باشد ولی مشخص نیست هر عالمی، معلم باشد. این موضوع نشان می‌دهد معلمی از بالاترین صفات انسانی است.

کد خبر 1784571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha