خوش‌بینی یکی از عوامل نجات انسان از بلاست

حجت الاسلام فرحزاد با تأکید بر اینکه در روایات بسیاری آمده که بلا در فضا معلق است و گرفتار شدن به این بلایا به تلقین و گفته انسان بستگی دارد، گفت: خوش بینی به خدا یکی از شرایط استجابت دعا و نجات انسان است؛ اگر ما به خدا خوش بین بودیم همه جا برای ما بهشت می‌شود و اگر به کارهای خدا بدبین شدیم، همه جا برای ما جهنم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت،ختم صلوات برای حل مشکلات و معضلات را بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: کسی که تزکیه نفس کند و همواره یاد خدا باشد و صلوات بفرستد، رستگار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیره پیامبر (ص) به عنوان بهترین الگو در عالم برای بشریت، فال خوب زدن در دل و ذهن است، گفت: پیامبر (ص) همیشه از فال بد نهی می‌کردند و نفوس بد نمی‌زدند و همیشه نسبت به مسائل خوش بین بودند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: بد بینی، فال بد و نفوس بد زدن در اسلام نهی شده و هیچ وقت نباید به آن توجه کنیم و ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» را باید در حین نا امیدی تکرار کنیم.

وی گفت: پیامبر (ص) فرمودند باید از نفوس بد زدن، بدبینی و فکر بد اجتناب کنیم و نباید نسبت به مصائب بدبین باشیم.

فرحزاد یادآور شد: در روایات بسیاری آمده که بلا در فضا معلق است و گرفتار شدن به این بلایا به تلقین و گفته انسان بستگی دارد؛ در روانشناسی هم مطرح است که با روحیه دادن بیماری‌ها خوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هیچ وقت نباید بدبین باشیم و به خود ظن بد راه بدهیم، چراکه تلقین مثبت یا منفی در وقوع رفتارها مؤثر است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: خوش بینی به خدا یکی از شرایط استجابت دعا است ضمن اینکه ریشه نا امیدی‌ها، کفر، نفاق و شرک است و بدبینی به خدا سر چشمه همه فسادها است.

وی اذعان کرد: خدا خالق هستی است، اگر ما به خدا خوش بین بودیم همه جا برای ما بهشت می‌شود و اگر به کارهای خدا بدبین شدیم، همه جا برای ما جهنم می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بدبینی یا خوش بینی ما نسبت به خدا تأثیری در خدا ندارد، اگر همه اطاعت بکنند یا نکنند، تأثیری در خدا ندارد و در قرآن داریم کسانی که به خدا بدبین هستند، خدا آنها را لعنت کرده و عذاب می‌کند.

فرحزاد خوش بینی به خدا، توبه و فال خوب زدن را از عوامل نجات انسان دانست و خاطرنشان کرد: امیرالمومنین فرمودند قوی‌تر از آب بر آتش برای از بین بردن گناهان، صلوات بر محمد و آل محمد است.

کد خبر 1784575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha