جزئیات ۲سامانه قانون‌یار و چشم‌انداز اقتصادی

نمایندگان مجلس صبح امروز به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه جلسه غیرعلنی تشکیل دادند. صحن علنی مجلس نیز متاثر از تحولات منطقه و عملیات «وعده صادق ۲» بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس صبح امروز به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه جلسه غیرعلنی تشکیل دادند.

جزئیات ۲سامانه قانون‌یار و چشم‌انداز اقتصادی

به گفته حجت الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه در همین جلسه جزئیات دو سامانه جدید قانون‌یار و سامانه چشم‌انداز اقتصادی که با هدف  کمک به ارتقای کیفی قانون گذاری در کشور توسط مجلس شورای اسلامی طراحی شده است، برای نمایندگان تشریح شد.

نماز جمعه‌ رهبر حکیم انقلاب؛ روشن‌ترین جلوه‌ اتحاد و اقتدار ملی

جزئیات ۲سامانه قانون‌یار و چشم‌انداز اقتصادی

در ابتدای جلسه علنی امروز رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود، نماز جمعه هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی، روشن‌ترین جلوه اتحاد و اقتدار ملی خواند و افزود: بار دیگر مردم ایران حماسه‌ی وحدت آفریدند و زن و مرد و جوان با سلیقه‌های سیاسی مختلف برای حفظ کیان وطن پشت سر رهبری حکیم و شجاع نماز وحدت خواندند و جمعه تاریخی نصر را برای ایران اسلامی رقم زدند و دنیا شاهد بود که ایران عزیز ما به پشتوانه وجود رهبر انقلابی و با درایت و ملتی هوشمند و با غیرت قوی و سربلند است و نیروهای مسلح به پشتوانه این دو نعمت دلگرم و قدرتمند هستند.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه هوشمندی رهبر شجاع انقلاب مبنی بر برگزاری خطبه‌های نماز جمعه و تاریخ‌سازی مردم در این یوم الله به دشمن پیام اقتدار داد، افزود: برای جامعه آرامش به ارمغان آورد و در جبهه‌های مقاومت روحیه امید تزریق کرد. اینجانب در برابر چنین رهبر و مردمی سر تعظیم فرود می‌آورم و خداوند کریم را سپاس می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، خاطرنشان کرد: نماز جمعه‌ی این هفته‌ی رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روشن‌ترین جلوه‌ی اتحاد و اقتدار ملی بود.  

وی تاکید کرد: بار دیگر مردم ایران حماسه‌ وحدت آفریدند  و زن و مرد و پیر و جوان با سلیقه های سیاسی مختلف برای حفظ کیان وطن  پشت سر رهبری حکیم و شجاع نماز وحدت خواندند و جمعه‌ی تاریخی نصر را برای ایران اسلامی رقم زدند و دنیا شاهد بود که ایران عزیز ما به پشتوانه‌ وجود رهبری انقلابی و با درایت و ملتی هوشمند  و باغیرت قوی و سربلند است و نیروهای مسلح به پشتوانه‌ این دو نعمت دلگرم و قدرتمند هستند.  

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین امنیت و آرامش مردم خدمت بزرگ پلیس به کشور است، افزود: برای تمامی این عزیزان در عمل به این وظیفه‌ خطیر آرزوی توفیقات روز افزون دارم.   همچنین یاد و خاطر شهدای مظلوم و جان‌برکف فراجا را گرامی می‌دارم.

قالیباف همچنین در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی که خواستار پیگیری موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شد، خاطرنشان کرد: به طور حتم این جلسه برگزار خواهد شد و پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت، امیدواریم این مشکل حل شود.

در تذکر دیگری در همین رابطه،  صدیف بدری  گفت: علیرغم اینکه مجلس صراحتاً قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب و منبع درآمد را تعیین کرده است ولی دولت به آن عمل نمی‌کند.  خواهش می‌کنم که دولت محترم عنایت داشته باشد.

در ادامه جلسه، عبدالجلال ایری، اسماعیل کوثری، بابک رضازاده  سیدیحیی سلیمانی در نطق پیش از دستور به اهمیت نماز نصر و محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداختند.

جمهوری اسلامی تنها یاور مردم فلسطین

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها یاور مردم فلسطین است گفت: تاریخ خواهد نوشت در جهانی که رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل با کشتار ۴۱ هزار نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین جولان می‌دهد تنها ایران اسلامی بود که به مقابله با جنایتکاران قد علم کرد.
عبدالجلال ایری افزود: امروز جنگ غزه یک ساله شده است و ۴۱ هزار نفر فلسطین تاکنون به شهادت رسیده‌اند چرا صدایی از مجامع بین‌المللی و نهادهای بین‌المللی در حمایت عملی از مردم غزه بلند نمی‌شود؟

حضور معنادار مردم در نماز جمعه نصر

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس نیز با اشاره به حضور مردم در نماز جمعه گفت: حضور مردم در نماز جمعه نصر معنادار بود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تهدیداتی که خبیثان و جنایتکاران علیه ملت ایران انجام داده بودند، حضور معنادار مردم چنان مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند.
کوثری با اشاره به سالروز عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات طوفان الاقصی چنان موجب وحشت جبهه کفر و جبهه استکبار و صحیح نیست شد که اگر در این عملیات کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه  سرزمین‌های اشغالی حمایت نمی‌کردند قطعاً چیزی به نام اسرائیل جنایتکار امروز وجود نداشت.

حضور مردم در نماز جمعه نصر بیانگر امنیت کامل ایران اسلامی

بابک رضازاده با بیان اینکه حضور مردم در نماز جمعه نصر نشان از امنیت کامل ایران اسلامی دارد، گفت: باید از اقدام هوشمندانه نیروهای نظامی تحت لوای رهبر عظیم الشأن تشکر کنیم که با عملیات بی‌نظیر برای عزت ایران کوشیدند.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی به سفرهای اخیر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه اشاره کرد و افزود: سفر رئیس جمهور به قطر و وزیر امور خارجه به کشورهای لبنان و سوریه و اقامه نماز باشکوه جمعه به امامت حضرت امام خامنه‌ای و حضور میلیونی جمعیت بیانگر امنیت کامل و عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

پاسخ کوبنده‌ در انتظار اسرائیل

محمد بیات نیز در نطق میان دستور خود تاکید کرد: اگر اسرائیل غاصب و آمریکا جنایتکار دست از پا خطا کنند پاسخ کوبنده‌تر از وعده صادق دریافت خواهند کرد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: از شورای امنیت ملی، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه انقلابی تشکر می‌کنم که در اقدامی بی‌نظیر جوابی کوبنده و اولیه به جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست و هم‌پیمانانش داد.

پیام اقتدار نماز جمعه تهران

سید یحیی سلیمانی نیز با اشاره به پیام اقتدار نماز جمعه نصر گفت: غوغای تصاویر باشکوه نماز جمعه آن هم بعد از عملیات موشکی یک پیام روشن داشت و آن هم این بود که سوخت این موشک‌ها گرمای ولایت است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از مردم مظلوم غزه لبنان و فلسطین و انتقام از جنایت‌های این رژیم جعلی در به شهادت رساندن فرماندهان جبهه مقاومت و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد و برگ زرین دیگری در تاریخ افتخار از جبهه مقاومت بود که نشان داد هر لحظه اراده کنیم می‌توانیم مراکز ترور و توطئه علیه رهبران مقاومت را مورد اصابت قرار دهیم.

در جریان جلسه علنی امروز، یک عضو هیات رئیسه مجلس ۱۲ مورد طرح  از جمله طرح نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها و طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

همچنین بیانیه مجلس در حمایت قاطعانه از محور مقاومت و ملت لبنان و فلسطین قرائت شد.

در ادامه  حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس، میثم ظهوریان نماینده مردم مشهد در مجلس و ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی اخطار ها و تذکرات خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

در پایان جلسه علنی، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس با اشاره به نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری گفت: روز جمعه روز اقتدار ملی بود؛  ملت بزرگ ایران این پیام را به جهانیان داد که پشت سر انقلاب ایستاده‌اند و اقدامات خوب و قابل تقدیر نیروهای مسلح مورد تائید قاطبه ملت بزرگ ایران است.

کد خبر 1784602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha