یادواره شهدای غریب در لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از برگزاری یادواره شهدای غریب در استان خبر داد و گفت: برگزاری این یادواره‌ها فرصتی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام هبت‌اله هاشمی، امروز(۱۵مهر) در چهارمین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: برگزاری یادواره‌ها فرصتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه شهدای غریب شهدایی هستند  که زمان اسارت به شهادت رسیدند، افزود: آمار شهدای غریب لرستان ۱۸ شهید بوده و دوم آبان‌ماه اجلاسیه استانی این شهدا در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یادواره ۳۹ شهید دانشجو معلم سیزدهم و چهاردهم آذرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به برگزاری یادواره شهدای هلال‌احمر و میان‌کوه شرقی نیز از دیگر برنامه‌ها در استان عنوان کرد.

یادواره شهدای غریب در لرستان برگزار می‌شود

یادواره‌های شهدا پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشند

ابوطالب شفقت، در ادامه این جلسه به حماسه‌ وعده صادق ۲ و شادمانی همه آزادگان جهان به‌ویژه مردم غزه اشاره کرد و اظهارداشت: حماسه نماز جمعه نصر هم یک حادثه بسیار بزرگ تاریخی و یک قدرت‌نمایی توسط شخص ولی‌فقیه با حضور همه مردم در سراسر کشور بود و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که ما شجاع‌تر، قوی‌تر و آماده‌تر در میدان و صحنه هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به برگزاری چهار یادواره شهدای غریب، میان‌کوه شرقی، دانشجو معلم و هلال‌احمر در لرستان افزود: انتظار می‌رود مسئولان در برگزاری چهار یادواره شهدا علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، ضرورت ماندگاری کنگره شهدا برای مخاطبان را با استفاده از ابزار هنری مورد توجه قرار دهند.

شفقت با بیان اینکه یادواره‌های شهدا باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشند و در قالب برنامه هنری ماندگاری در ذهن مخاطب داشته باشند، گفت: فرهنگ بومی لرستان در کنگره شهدا در سطح ملی مطرح و موردتوجه قرار بگیرد.

کد خبر 1784614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha