وقت نقش‌آفرینی مفید و موثر مساجد فرا رسیده است

امام جمعه کرمان گفت: امروز وقت آن رسیده مساجد نقش مفید و موثر خود را ایفا کنند و باید محل جمع آوری کمک‌ها و پشتیبانی از جبهه مقاومت ‌باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، یکشنبه شب(۱۵ مهر) در گردهمایی فعالین مساجد به مناسبت بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله با اشاره به شکل‌گیری نظم نوین جهانی با محوریت جمهوری اسلامی، آن را یکی از چالش‌های جدی نظام استکباری خواند و افزود: چالش دوم آنان "ما می‌توانیم" ایران است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: هرچه ایران پیش می‌رفت قوی و قوی‌تر می‌شد و سنگ اندازی انها در مسیر هسته‌ای ایران برای عدم تحقق شعار "ما می‌توانیم" بود زیرا نظرشان این بود اگر ایران در هسته‌ای موفق شود در مسائل دیگر هم خواهد توانست پس نباید گذاشت تا رشد کند.
وی مسئله حمایت از غزه و نیز رقابت با چین و روسیه و کره شمالی را از دیگر چالش‌های آمریکا برشمرد و افزود: آنان در برابر این چالش‌ها، ۴ مسئله داشتند؛ اول اینکه باید ایران در انزوای مطلق قرار بگیرد و برای منزوی کردن ایران به بعضی وزارتخانه‌های خود ماموریت دادند تا ارتباط جدی ایران با کشورها شکل نگیرد.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: دوم اینکه تصمیم گرفتند امنیت داخلی ایران را به خطر بیندازند و برای مخدوش کردن امنیت داخلی باید آشوب و تظاهرات اتفاق بیفتد که میلیاردها دلار در این زمینه خرج کردند.
وی اِعمال تحریم‌های همه‌جانبه و فلج‌کننده با ماموریت دادن به وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا را سومین اقدام آنان علیه جمهوری اسلامی عنوان و بیان کرد:  وقتی در تحریم موفق نشدند، دنبال آن بودند درآمدهای کشور کاهش یافته و هزینه های کشور را بالا ببرند.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی محدود کردن نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه را اقدام دیگر آمریکایی‌ها خواند و اظهار کرد: به منظور تحقق این مسئله خواستند حماس و حزب الله جوری زمین‌گیر شوند که ایران از صحنه خارج شود و مجری این نقشه طراحی شده آنها اسرائیل است.
وی با اشاره به نگاه شهید سیدحسن نصرالله به ایران و رهبری انقلاب تصریح کرد: شخصیتی با این نگاه و عظمت تا مادامی که در لبنان باشد حتماً اهداف آمریکایی‌ها پیش نمی‌رود و این نکته بسیار مهمی است.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امروز به دو مسئله باید خیلی توجه کرد؛ اول تلاش دشمنان برای اختلاف بین تشیع و تسنن تا جبهه اسلامی متحد و همراه نشود؛ مخصوصاً با شهادت هنیه می‌خواستند همین نقشه را پیاده کرده و بگویند در پایتخت ایران مجاهد و رهبر اهل تسنن را شهید کردند.
وی اضافه کرد: دوم اینکه وحدت داخلی را بر نمی‌تابند و از عدم همصدایی بهره‌ها بردند که باید با تیزبینی جلوی نقشه دشمن گرفته و خنثی شود که البته وعده صادق ۲ همه رشته‌های آنها را پنبه و اقتدار و قدرت و عظمت جمهوری اسلامی را نشان داد و هیچوقت در تاریخ کشورهای اسلامی کسی به این اندازه دل مسلمانان را شاد نکرده بود.
امام جمعه کرمان گفت: جمهوری اسلامی موفق شد قدرت و عظمت و شوکت و جلال خود را به نمایش بگذارد و به دنبال آن نمازجمعه تاریخی و شجاعانه رهبری در شرایطی که کشور زیر سایه تهدید بود؛ با شجاعت و رشادت هر چه تمام انجام شد و حضور پررنگ و گسترده مردم، نمازجمعه تاریخی رقم زد که برگ زرین دیگری به دنبال وعده صادق اتفاق افتاد.
وی در بخش دیگری از سخنانش سهم مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی را بی‌بدیل و آن را کانون مبارزه علیه طاغوت دانست و با اشاره به نقش مساجد در ۸ سال دفاع مقدس؛ تاکید کرد: امروز وقت آن رسیده مساجد نقش مفید و موثر خود را ایفا کنند و باید محل جمع آوری کمک‌ها و پشتیبانی از جبهه مقاومت ‌باشند.
امام جمعه کرمان از مدیریت یکپارچه مساجد خبر داد و اظهار کرد: بخشنامه آن به زودی صادر می‌شود و قرار است امام جماعت، کانون، هیئت امنا، بسیج، اوقاف و تبلیغات اسلامی همه با وحدت رویه مساجد را اداره کنند.

کد خبر 1784619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha