مقاومت راه پیروزی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله از میان ما رفته‌اند، اما زنده شدند و هستی واقعی پیدا کردند، گفت: برخی فکر می‌کنند که با از دست دادن رهبران مقاومت مصیبت و بدبختی گریبانگیر ما شده است. دل ما رنجور شده، اما این دلیل نمی‌شود که میدان را رها کنیم. باید مقاومت کنیم که این راه پیروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، همایش بین‌المللی «امت همدل» با موضوع وحدت و مقاومت جوانان مسلمان در آزادسازی قدس شریف امروز (یکشنبه، ۱۵ مهرماه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش حق حیات را مهم‌ترین حق انسان‌ها عنوان کرد و گفت: قتل انسان بزرگترین نقض حقوق بشر و رژیم صهیونیستی بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

وی افزود: حدود ۴۲ هزار نفر در غزه به شهادت رسیده اند و در لبنان نیز ده‌ها نفر شهید و علاوه بر این کشتارها نزدیک به دو میلیون شهروند فلسطینی در غزه و یک میلیون شهروند لبنانی از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. سه میلیون نفر آواره آمار کمی نیست. واقعا دل انسان به درد می‌آید. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه شکست به اشکال مختلف گریبان اسرائیل را گرفته است، گفت: علاوه بر شکست‌های میدانی، رژیم صهیونیستی بی آبرو شده و شرافت خود را از دست داده است. هر انسانی که شرف دارد و درک دقیقی از شرف دارد اسرائیل را به چشم بی حیثیت نگاه می‌کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی که زمانی اعتبار زیادی داشت و سرمایه گذاران از سراسر جهان به تل آویو و حیفا می‌رفتند پس از عملیات طوفان الاقصی بی آبرو و بی حیثیت شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مدینه فاضله‌ای درست کرده بودند و همه یهودیان را به سمت خود فرامی خوانند، اما اکنون مهاجرت معکوس انسانی از اراضی اشغالی شروع شده است. 

وی اضافه کرد: اسرائیل نزد عقلای عالم هم بی‌اعتبار شده است. اسرائیل از اعتبار زیادی برخوردار بود به حدی که عربستان و امارات هوس عادی سازی روابط با این رژیم را کرده بودند. 

شهریاری امنیت را یکی دیگر از مزیت‌های اسرائیل در میان کشورهای جهان عنوان کرد و گفت: اسرائیل بالاترین رتبه امنیت حوزه فناوری را در اختیار دارد، اما از یک سال پیش و پس از عملیات طوفان الاقصی همه این دستاورها از بین رفته است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله از میان ما رفته‌اند، اما زنده شدند و هستی واقعی پیدا کردند، گفت: برخی فکر می‌کنند که با از دست دادن رهبران مقاومت مصیبت و بدبختی گریبانگیر ما شده است. دل ما رنجور شده، اما این دلیل نمی‌شود که میدان را رها کنیم. باید مقاومت کنیم که این راه پیروزی است. اگر ایمان به وعده‌های الهی داشته باشیم با این اتفاقات شل نمی‌شویم.

وی در پایان اظهار داشت: در لبنان یک میلیون نفر آواره شده اند و به غذای شب محتاج هستند و حتی لباس برای پوشیدن ندارند. لازم است پشت جبهه را پشتیبانی کنیم و هر کسی که هر دسترسی دارد با هر توان کمک مالی کند تا کمک‌های بشردوستانه برای مردم ارسال شود.

عملیات طوفان الاقصی سرآغاز سقوط رژیم صهیونیستی است
 
حسین رویوران، معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز در این همایش با اشاره به مفهوم بازدارندگی در علوم استراتژیک گفت: کشورهای مختلف هزینه زیادی در عرصه نظامی می‌کنند تا در زمان مناسب توان دفاع داشته باشند.

وی افزود: معمولا بازدارندگی طرف مقابل را مانع از حمله می‌کند یا اگر حمله کرد این توان را دارد تا به سرعت معادله را برگرداند. مهم‌ترین هدف محور مقاومت این است که این قدرت بازدارندگی در اسرائیل را تضعیف کند و زمینه فروپاشی آن را فراهم کند.

معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با طرح این سؤال که وضعیت بازدارندگی رژیم صهیونیستی پس از یک سال از طوفان الاقصی چگونه است؟ ادامه داد: رژیم اسرائیل از زمانی که ایجاد شده و به عنوان یک رژیم غاصب اعلام موجودیت کرده از برتری نظامی برخوردار بوده و با داشتن این برتری موفق به یکسره سازی جنگ‌ها در سال ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ بوده است.

رویوران گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران و زمانی که اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ حمله کرد، حزب الله شکل گرفت. حزب الله علاوه بر اینکه آزادی، به دنبال تضعیف توان بازدارندگی اسرائیل نیز بود و موفق شد در سال ۲۰۰۰ این رژیم را وادار به عقب نشینی و تضعیف بازدارندگی دشمن را رقم زند.

وی با تاکید بر اینکه هدف جنگ ۳۳ روزه این بود که رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی را ترمیم کند و با از بین بردن حزب الله کار را در لبنان یکسره کند، ابراز کرد: رژیم صهیونیستی که در مقابل ارتش‌های عربی کار را در دو روز یکسره می‌کرد یک سال است که در غزه می‌جنگند، اما توان یکسره سازی ندارد. عملیات طوفان الاقصی اولین میخ به تابوت رژیم صهیونیستی بود که کوبیده شد و این سرآغاز سقوط است. 

معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار داشت: اسرائیل با نسل کشی در غزه و اکنون در جنوب لبنان به صورت سیستماتیک تلاش می‌کند این معادله را ترمیم کند، اما با این جنایات قادر به یکسره سازی نیست.

وی در پایان گفت: جبهه مقاومت طی روزهای اخیر هزینه زیادی پرداخت کرده و در لبنان رژیم صهیونیستی سه شوک بزرگ به حزب الله وارد کرد. انفجار پیجرها، بیسیم‌ها و شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله سه شوک بزرگ بودند، اما تقریبا یک هفته است که رژیم صهیونیستی توان پیشروی در جنوب لبنان را ندارد و تلفات زیادی متحمل شده است.

در این مراسم ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران و محمدحسین الانسی از کشور یمن به زبان عربی به سخنرانی پرداختند. همچنین علی خلیلی فعال رسانه‌ای فلسطینی مجری همایش بین‌المللی امت همدل بود.

کد خبر 1784620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha