سخنان مقام معظم رهبری یک بیدار باش و روشنگری برای همه کشورها است

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: سخنان مقام معظم رهبری در زمینه اینکه اگر رژیم صهیونیستی کشوری را با شیوه‌ها و تاکتیک‌های مختلف فتح کرد به سراغ سایر کشورها نیز خواهد آمد، این موضوع یک بیدار باش و روشنگری برای همه کشورها است.

خبرگزاری شبستان/یاسوج: با حضور مردم در نماز جمعه هفته گذشته صحنه‌های بی‌نظیری خلق شد که بسیاری از کارشناسان نیز این حضور را پیش بینی کرده بودند.

در نماز جمعه هفته گذشته یک حضور گسترده و پرمعنا از طرف مردم با حضور مقام معظم رهبری را شاهد بودیم که از نگاه‌ها و زوایای مختلف می‌توان این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

این حضور در یک موقعیت مناسب، فضای مناسب و در یک شرایط بسیار اثرگذار صورت گرفت و به نوعی می‌توان گفت مسیر راه مشخص شد و در کلام مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار این کشتی امن، ادامه مسیر نیز برای همه ترسیم شد.

در فرمایشات مقام معظم رهبری مشخص شد اساساً حرکت‌هایی که اتفاق افتاده مورد تایید ایشان بوده و در آینده نیز بر اساس همین تفکر، با صلابت و مقتدرانه تر باید به سمت جلو حرکت کنیم.

همان طور که بسیاری از دلسوزان و کارشناسان پیش بینی می‌کردند، یک اتفاق و رخداد بسیار بسیار مهم، بی سابقه رخ داد.

در مدت ۳۵ سال زعامت و ولایت مقام معظم رهبری بعد از سال ۱۳۶۸ ایشان تاکنون در ۴۲ نماز جمعه به عنوان امام جمعه حضور داشتند و حضور ایشان در نماز جمعه هفته گذشته با حضور قشرهای مختلف مردمی، بی‌نظیر بود که مقام معظم رهبری بعد از حدود پنج سال، یعنی بعد از ۲۷ دی ماه سال ۱۳۹۸ که در نماز جمعه حضور پیدا کردند، در نماز جمعه این هفته نیز اتفاق بسیار بزرگی افتاد.

مقام معظم رهبری قبل از آغاز نماز جمعه در مراسمی که از طرف دفتر ایشان به منظور گرامی‌داشت شهادت سید حسن نصرالله و سردار شهید نیلفروشان برگزار شد حضور پیدا کردند و این حضور می‌تواند معنای بسیاری داشته باشد.

علی رغم این سن مقام معظم رهبری حتی کاغذی که در دست می‌گیرند بدون از هیچ گونه ترس و واهمه‌ای به ایراد سخن می‌پردازند که همه این‌ها از زوایای مختلف قابل بحث و بررسی است.

ولی یکی از مسائلی که می‌توان در مورد آن صحبت کرد، محورهای بیانات مقام معظم رهبری است و یکی از مسائلی که می‌توان آن را مورد توجه قرار داد این است که در عملیات افتخارآمیز وعده صادق ۲ اتفاق افتاد.

سفر رئیس جمهور به قطر را داشتیم و از طرفی وزیر امور خارجه کشورمان نیز علی رغم تنش ها، در بیروت حضور پیدا کرد که از دو بعد قابل تجزیه و تحلیل است.

یکی اینکه همه ارکان نظام با هم در مقابل جبهه سلطه و رژیم غاصب و گرگ صفت صهیونیستی یک صدا هستند و دوم شجاعت کشورمان بود که آن را در عملیات وعده صادق ۲ نشان داد و مردم شجاعانه نیز در عرصه حضور دارند.

همه دنیا اذعان دارند که مقام معظم رهبری از یک هوشمندی و خردورزی خاصی برخوردار هستند که ویژه مومنان و صالحان است .
در یکی از محورها تاکید مقام معظم رهبری بر حقوق بین الملل یک هوشمندی است، یعنی ما در زمینه حقوق خود به صورت قانونی و شرعی عمل کردیم و مقام معظم رهبری تاکید خاصی بر قوانین بین‌الملل کردند و فرمودند «ما نویسنده قانون بین الملل نبودیم، اما بر اساس حقوق بین‌الملل ما می‌توانیم از خود دفاع کنیم».
یکی دیگر از نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که « ما نه تعلل می‌کنیم، نه عجله‌ای در کار داریم و هر طور که صلاح بدانیم انجام می‌دهیم».
در عملیات وعده صادق ۲ موجی از شادی را در بین مردم غزه مشاهده کردیم که ایران اسلامی با اقتدار و با مغز متفکر جبهه مقاومت دشمن را این گونه در مخمصه انداخته و رژیم اشغالگری که یک روز اعراب را در جنگ ۶ روزه شکست داد و حتی بسیاری از کشورهای دنیا آنها را شکست ناپذیر می‌دانستند، این عملیات یک اتفاق بسیار مهم و اساسی است.
همه این‌ها نشان از تغییرات و تحولاتی بوده که قرار است در دنیا رخ دهد و شاید پیچ تاریخی بوده و این رویدادها می‌تواند شتاب دهنده برای عبور از این پیچ تاریخی باشد و به این سنت الهی«وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» برسیم.

یکی دیگر از مسائلی که مقام معظم رهبری در ابتدای خطبه دوم به زبان عربی داشتند، تعابیر و توصیفات بسیار زیبا و در حقیقت دردمندانه نسبت به سید حسن نصرالله بود و همان طور که در پیام ایشان «سید حسن نصرالله را به عنوان مجاهد کبیر، عالم با فضیلت دینی و...» یاد کردند.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از پیام خود فرمودند که حزب الله مستحکم‌تر از گذشته به جلو می‌رود و این ناشی از باوری است که چون رهبران ما سنت‌های الهی را می‌شناسند و باور دارند و چون باورهای دینی ما مشخص و به کار گرفته می‌شوند، قاعدتاً با کم شدن افراد، این کار باعث نمی‌شود که شیرازه کار از دست ما خارج شود و این نشان دهنده استحکام واقعی است که در جبهه مقاومت وجود دارد.

افرادی با همه سلیقه‌ها، گرایش‌ها و طیف‌های مختلف در نماز جمعه این هفته به امامت مقام معظم رهبری شرکت کردند که حتی کارگزاران نظام، همه نگاه‌ها و سلیقه‌ها نیز حضور پیدا کردند، ولی این حضور مردم بسیار پرمفهوم است.
نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اهمیت موضوع گفتگویی را با دکتر حسین فیاض بخش، عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی انجام داده که در ذیل از نظر خوانندگان محترم می گذرد.
این اتفاقی که از ساعت ۱۱ به بعد در روز جمعه افتاد از منظرهای مختلف جهانی و داخلی و همچنین سیاسی، امنیتی، نظامی و اجتماعی قابل بررسی است.

در هیچ جای دنیا کشوری که به تعبیر بعضی از تئوریسین‌های دنیا نخستین حمله‌ نظامی با ۴۰۰ موشک به قلب خاک اسرائیل که می‌گویند ارتش آن از قوی‌ترین ارتش‌های جهان است، کشورهایی مثل آمریکا و کشورهای غربی نیز از این رژیم حمایت می‌کنند و همه امکانات و تکنولوژی خود را در اختیار آنها قرار داده‌اند و خود رهبر اسرائیل در پناهگاه با حالت شوک و ترس با کابینه خود در ارتباط است این موشک‌ها پرتاب شود و سپس رهبری این مملکت اعلام کند که نماز جمعه را شخصا حضور پیدا می‌کنم، تحلیلگران و کارشناسان نیز گفته بودند رهبر ایران در پناهگاه است که می‌توان چند نکته نیز از این موضوع استخراج کرد.

مقام معظم رهبری، سران قوا، هیئت دولت، کارگزاران مجلس و همه ارکان نظام در این نماز جمعه شرکت کردند که این خود پیام مهمی برای دنیا دارد که این را می‌توان وعده صادق سه نام گذاری کرد و این یک پیروزی بوده و اثر آن کمتر از عملیات وعده صادق ۲ نیست.

کشورهای لبنان، یمن، سوریه، افغانستان، سایر کشورها، مردم فلسطین و دیگران که تحت فشارهای شدید دشمنان قرار دارند وقتی این قدرت و حضور در نماز جمعه را دیدند، هنوز لذت و شیرینی وعده صادق ۲ تمام نشده بود، این اتفاق و حضور افتاد که پیروزی بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

مقام معظم رهبری علی رغم سن بالا وقتی حضور پیدا می‌کند، عصا در دست ندارد که این برای دنیا پیام دارد و وقتی پشت تریبون نماز جمعه قرار می‌گیرد، اسلحه را در دست نمی‌گیرد و سرپا بدون از اسلحه خطبه‌ها را بیان می‌فرمایند.

محور نخست سخنان مقام معظم رهبری در زمینه ولایت بود و آیه ای از قرآن که تلاوت کردند، در ادامه عزت الهی را به دنبال این آیه مطرح می‌کنند که اگر اتحاد به وجود بیاید و مومنی که بر دیگران ولایت دارند خداوند عزت و نعمت خود را به چنین ملتی ارزانی می‌دارد، یکی از محورها این بود که حرکت ما الهی، ولایی و زمینه را برای احیای دوباره اسلام و مسلمین در دنیا زنده می‌کند.

سخنان مقام معظم رهبری یک بیدار باش و روشنگری برای همه کشورها است

نکته بعدی که مطرح فرمودند هم از نظر عقلی و هم از نظر شرعی و هم از نظر قوانین بین‌المللی ایشان به گونه‌ای مطلب را مطرح فرمودند که کاری که ما انجام دادیم مشروع و قانونی بود و با توجه به قانون بین الملل اگر کشوری به وسیله کشورهای دیگر تحت فشار قرار گیرد و مورد هجمه باشد، این کشور حق دارد که از خود دفاع کند که در این مورد برای دنیا ثابت کرد که حرکت ما حرکت منطقی، قانونی و برابر با قانون سازمان ملل صورت گرفته است.

یکی دیگر از محورها امید در جبهه مقاومت بود که این ترورها ناشی از قدرت نیست، بلکه برگرفته از ضعف دشمنان است .
وقتی قدرتی مثل اسرائیل با پشتوانه جهانی با شعار «از نیل تا فرات» نمی‌تواند یک محدوده کوچک مثل غزه با جمعیت ۲ میلیون نفری را تسلیم کند و وقتی نمی‌تواند حزب الله لبنان را شکست دهد، این بیانگر این موضوع بوده که از موضع ضعف و ناتوانی دست به ترور می‌زند.
یکی دیگر از محورهای مهم خطبه‌های عربی مقام معظم رهبری بود که همه کشورهای مسلمان، عرب را با استناد به قرآن و آیات مطرح و همه را به اتحاد، وحدت و کمک به حزب الله لبنان و فلسطین و وعده پیروزی که به زودی محقق خواهد شد، دعوت کردند.
سخنان مقام معظم رهبری در زمینه اینکه اگر رژیم صهیونیستی کشوری را با شیوه‌ها و تاکتیک‌های مختلف فتح کرد به سراغ سایر کشورها نیز خواهد آمد، این موضوع یک بیدار باش و روشنگری برای همه کشورها است.
ما نباید خیال کنیم که ایران اسلامی تنها با اسرائیل درگیر است، بلکه اتاق فکری که اسرائیل را تغذیه می‌کند و همه کشورها را درگیر می‌کند محل آن در یک نقطه است که یک روز عراق را با ایران درگیر می‌کند و سپس صدام را خود آمریکا نابود می‌کند، روزی با عربستان پیمان می‌بندد و روزی نیز به روسیه حمله می‌کند، یعنی این‌ها دعوت به تفرقه می‌کنند که سخنان مقام معظم رهبری یک بیدار باش به کشورها بود و دشمن اگر قدرتی به دست آورد به هیچ کدام از ما رحم نمی‌کند.
هم اکنون جبهه اسلام در حال احیا بوده، کشورهای محور مقاومت جان می‌گیرد و کشورهای عربی و اسلامی به لطف الهی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.
معمولاً در نماز جمعه‌ها ائمه جمعه گاهی بعد از نماز ظهر، نماز عصر را فرد دیگری می‌خواند ولی در نماز جمعه تهران مقام معظم رهبری بعد از خواندن نماز عصر، تعقیبات نماز را نیز انجام دادند و بسیاری از مسئولان رفتند، ولی ایشان این کار را انجام دادند که این پیام برای دنیا دارد.
جمهوری اسلامی ایران وقتی موشک‌های خود را به سمت رژیم غاصب صهیونیستی یا متجاوزی پرتاب می‌کند، مردم، غیرنظامیان، بیمارستان و مدارس را مورد هدف قرار نمی‌دهد که نخبگان دنیا در این زمینه تحلیل‌های خود را ارائه می‌دهند و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران پایبند به اخلاقیات است.
از نظر امنیتی اینکه رئیس جمهور کشورمان به قطر سفر می‌کند و در جمع سران و بزرگان این کشور حضور پیدا می‌کند، این یک قوت قلب بوده، قدرت نظام ما را می‌رساند و اینکه ما در امنیت کامل هستیم و هیچ ترسی از دشمنان نداریم.
اینکه وزیر امور خارجه کشورمان به کشور لبنان سفر کرد و از یک طرف بمب، آتش و دود در لبنان بود و از طرفی هواپیمای وزیر در این کشور حضور پیدا می‌کند برای دنیا عجیب و بی‌سابقه است که کشور ایران که اسرائیل را موشک باران کرده با قدرت در لبنان حضور پیدا می‌کند که این یک قوت قلب در دل مظلومان جهان به وجود آورده است.
در قرآن آمده است که اگر تقوای الهی پیشه کنید، خداوند به شما راه تشخیص حق از باطل را نشان می‌دهد، که این قدرت رهبری است و خداوند این قدرت را به ایشان عطا فرموده است.
تقوای الهی باعث شده که ایشان به راحتی مسائل را پیش بینی می‌کند و درست از آب در می‌آید و نکاتی که ایشان مطرح می‌کنند و هوشمندی ایشان ناشی از همین تقوای الهی است.
در این زمینه مقام معظم رهبری تلاش کرد که بگوید کسانی که متولی شورای امنیت هستند هر کجا حضور دارند عامل ناامنی امروز دنیا، شورای امنیت است و تلاش کرد که به سازمان ملل و دنیای ظلم و استکبار بفهماند که قانون بین الملل این اجازه را به ما داده که از خود دفاع کنیم و مقام معظم رهبری همه جوانب را رعایت کرده تا هیچ کس نتواند از کشورمان ایراد بگیرد.
این از تدبیر مقام معظم رهبری است و بسیاری از تحلیلگران دنیا گفته‌اند کار سختی است که ۴۰۰ موشک ظرف چند ساعت سوختگیری، جانمایی و هماهنگ شوند .
این تدبیر برای این است که مردم و جبهه مقاومت اگر گاهی تعللی صورت می‌گیرد، حتماً حکمتی در کار بوده و نباید به زودی مایوس شوید.
اینکه بعد از اقدامات دشمن ما فوراً باید اقدام انجام دهیم شاید کار درستی نباشد، زیرا وقتی دشمن اعتراف می‌کند که بیش از ۸۰ یا ۹۰ درصد موشک‌ها به هدف اصابت کرده ناشی از صبر، دقت و تدبیر است.
مقام معظم رهبری یارانی که امروز در کنار خود دارد با عزم آهنین در حال تلاش هستند و اقدامات معظم له بر اساس تدبیر، درایت، سیاست و... است که خداوند به واسطه تقوای ایشان این تدابیر را محقق می‌کند.
اگر به هشت سال دفاع مقدس برگردیم و وقتی می‌خواستند گردان تانک سپاه را مشخص کنند، شهید تهرانی مقدم گفت من این کار را انجام می‌دهم، گفتند پس کو تانک و برنامه؟ تهرانی مقدم گفت عراق تانک دارد از او می‌گیریم و سپس خودمان در این زمینه اقدام می‌کنیم، این موضوع را می‌خواهد برساند که ما در ادبیات سیاسی و دینی که داریم قدرت عزت می‌آورد.
این قدرتی که ایران به دست آورد برای کشورمان نیز عزت به ارمغان آورد و همین موضوع را در لبنان و غزه بررسی می‌کنیم، سید حسن نصرالله با یک گروه سازماندهی شده شیعه در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و... کار انجام داد و همه این‌ها نشات گرفته از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوده و با تبعیت از مقام معظم رهبری توانستند این مسیر را طی کنند .
اطاعت محض نیروهای حزب الله از سید حسن نصرالله و همچنین اطاعت محض سید حسن نصرالله از مقام معظم رهبری باعث شده که تجربیات نیروهای انقلابی و افرادی که جبهه و جنگ را لمس کرده‌اند، این تجربیات به گروه‌های لبنانی نیز منتقل شود و این مسیر باعث شد که سید حسن نصرالله عزت پیدا کند و محبوب شود.

راه شهیدان اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله ادامه دارد و وقتی سرداری پرچم از دست او بیفتد، سردار دیگری این پرچم را برمی‌دارد.

قطعاً ترور سید حسن نصرالله خون جدیدی در رگ های جوانان نهضت‌های آزادی‌بخش به ویژه جبهه انقلاب به وجود می‌آورد که به لطف الهی به سمت پیروزی نهایی که وعده آن از طرف خداوند داده شده، حرکت خواهیم کرد.

مقام معظم رهبری نکاتی را که به کار بردند حکیمانه بود و استعدادها را شناسایی و ضمن جهت دهی، آینده را جلوی افراد مجسم می‌کند.

اینکه مقام معظم رهبری فرمود «عزادارم و به جد عزادارم» در هیچ کدام از پیام‌های تسلیت برای افراد دیگر بیان نشده و این نشان می‌دهد علیرغم اینکه شهادت سید حسن نصرالله برای مقام معظم رهبری سخت است، ولی می‌دانند که بهترین پاداش برای ایشان شهادت است که آن را به دست آورد.

تحلیلگران مطرح کردند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نماز جمعه بی‌نظیر بود و مردم از نقاط مختلف خود را با افتخار به این برنامه رساندند تا در نماز پشت سر ولی امر مسلمین حضور داشته باشند که این یک عزت، افتخار و ذخیره اخروی برای آینده شرکت کنندگان است.

مردم از صنوف و با پوشش‌های مختلف همراه با احساس غرور در این آیین حضور پیدا کردند و این نشان می‌دهد که خداوند قلب مردم را هدایت می‌کند.

خداوندی که انسان را خلق می‌کند، خود نیز به واسطه وجود مقام معظم رهبری و سایر افراد تاثیرگذار هدایت می‌کند.
این مردم نشان می‌دهند که بعد از ۴۵ سال جنگ، ترور، تحریم، مشکلات اقتصادی، تورم و انواع سختی‌ها عاشقانه در نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب حضور پیدا می‌کنند و همیشه به خواست و اراده الهی در صحنه حضور دارند و از انقلاب، نظام، ارزش‌ها و ولایت دفاع خواهند کرد.
کد خبر 1784637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha