کانونی نوپا اما موفق در پیوند مسجد و مدرسه

کانون فرهنگی هنری عقیق، کانونی نوپاست که توانسته است بین مسجد و مدارس اطراف پیوند ایجاد کرده و دانش آموزان را جذب مسجد کند.

مهدیه محمدخانی مدیر کانون فرهنگی هنری خواهران عقیق مسجد رسول اکرم(ص) در گفتگو با خبرگزاری شبستان در استان قم،با اشاره به سابقه فعالیت این کانون گفت: کانون فرهنگی هنری خواهران عقیق حدود سه سال است که در مسجد رسول اکرم(ص) فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در این مدت با ارتباط گیری با مدارس اطراف در مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم و همکاری با آموزش و پرورش توانستیم برنامه های مشترکی را با این مدارس برگزار کرده که در نهایت منجر به تشویق و جذب بچه ها به کانون و مسجد شده است.

کانونی نوپا که توانسته است بین مسجد و مدرسه پیوند ایجاد کند

محمدخانی با بیان اینکه برنامه های آموزشی کانون به صورت تخصصی برگزار می شود به گروه تخصصی یاقوت های سرخ اشاره کرد و گفت: گروه های مختلف رسانه، سرود و تئاتر در کانون فعال هستند که دوره های آموزشی را از سطح مقدماتی تا تخصصی طی می کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا اعضای کانون توانسته اند در بخش های مختلف در سطح استانی و کشوری حائز رتبه شوند ازجمله در رشته تئاترچند رتبه بازیگری و نمایشنامه نویسی داشته ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری عقیق با اشاره به هیئت دخترانه این کانون افزود: برنامه های تربیتی کانون در ذیل هیئت دخترانه بنت الهدی برگزار می شود از جمله مباحث مربوط به جبهه مقاومت و جهاد تبیین.

کانونی نوپا که توانسته است بین مسجد و مدرسه پیوند ایجاد کند

وی ادامه داد: سعی کرده ایم مباحث مهدویت را برای بچه ها ارائه دهیم، مباحث تربیتی کودک و نوجوان و تاثیرگذار، همچنین چگونگی رویارویی با فتنه ها، بخصوص که امروز رسانه ها تلاش می کنند درباره اسرائیل مظلوم نمایی کرده و آنها را آواره جنگی و... نشان دهند.

محمدخانی تصریح کرد: برای مادران نیز دوره های نهج البلاغه را داریم بخصوص حکمت ها که به مباحث سیاسی و اجتماعی می پردازد و از این طریق مادران با مسائل روز دنیا نیز آشنا می شوند و از آنجا که مادر بنیان خانواده را تشکیل می دهد به این ترتیب می تواند کارتربیتی و تبیینی انجام دهد.

کد خبر 1784653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha