۷ اکتبر، سالروز «طوفان الاقصی» در یمن تعطیل رسمی اعلام شد

همزمان با اینکه امروز به مناسبت سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» در یمن تعطیل اعلام شد، عبدالملک الحوثی در سخنانی به همین مناسبت بر ایستادگی در برابر مقاومت فلسطین تاکید کرد و گفت: زوال رژیم صهیونیستی حتمی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالروز هفتم اکتبر و عملیات «طوفان الاقصی» در سخنانی بر ادامه حمایت  جبهه یمن از مردم فلسطین و مجاهدان آنها تاکید کرد و گفت: ما در کنار برادرانمان در لبنان، مجاهدان حزب الله، در کنار ایران و برادرانمان در عراق و همه آزادگان جهان هستیم.

وی گفت: جبهه‌های پشتیبانی در حال افزایش تحرکات خود علیه دشمن است و به دنبال ارتقای توان خود در مقابله با دشمن و حمایت از ملت فلسطین و مقاومت هستند.

عبدالملک الحوثی گفت: ما در هر سطحی با دشمنان مقابله می‌کنیم و  دشمنی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه کشورمان مشهود و آشکار است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ما در یمن، ۱۱ پهپاد آمریکایی MQ۹ را سرنگون کردند و ۱۹۳ کشتی مرتبط با دشمن اسرائیلی و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را هدف قرار دادند.

عبدالملک الحوثی گفت: ما در جبهه یمن در طول یک سال با بیش از ۱۰۰۰ موشک و پهپاد آنها را بمباران کردیم و در دریاها نیز از قایق استفاده کردیم.

وی افزود: ما با دشمنان مقابله می‌کنیم و به یاری خداوند به کشتی‌ها و ناوهای هواپیمابر آنها ضربه می‌زنیم و در این زمینه از انجام هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: وظیفه همه ماست که در مقابل دشمن اسرائیلی، دشمن امت، تنها جنایتکار ظالم، فاسد و شرور که ریختن خونها و هتک حرمت‌ها را مباح می‌داند، بایستیم.

وی تحولات و نتایج حاصل از عملیات طوفان الاقصی را ستود و بیان کرد: یکی از برکات این روند این است که در عرصه ملت شاهد این جبهه‌های ثابت قدم و وفادار هستیم که هر روز قوی‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه این عملیات نتیجه طبیعی یک جنگ تجاوزکارانه در طول ۱۰۵ سال اشغال، غارت زمین، کشتار، نسل کشی، آوارگی و حمله به مقدسات است، گفت: این عملیات یک اقدام قهرمانانه فلسطینی مبتنی بر حق است.

وی تاکیدکرد: طوفان الاقصی امتداد طبیعی مقاومت و ایستادگی فلسطینی ها و انتفاضه اول و دوم پس از ناکامی کشورهای عربی و خالی کردن پشت فلسطینی ها از سوی کشورهای عربی بود.

رهبر انصارالله یمن که کنترل بیشتر مناطق شمالی و مرکزی یمن را در دست دارد، تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی در چارچوب حق مشروعی است که مردم فلسطین برای مقابله با دشمن اشغالگر می‌جنگندند، دشمنی که هیچ مشروعیتی ندارد و مرتکب جنایت و اشغالگری شده است.

رهبر انصارالله یمن گفت: این عملیات در مقابل همه تجاوزات، بربریت، جنایت و ظلم اسرائیل به مردم فلسطین اقدامی ضروری بود.

عبدالملک الحوثی گفت: عملیات طوفان الاقصی مسیر کسانی را که در راه عادی‌سازی خود را وفادار در اسرائیل می‌خواندند، متوقف کرد.

وی گفت: صحنه عملیات ۷ اکتبر صحنه وحشتناکی است که نمی توان آن را از حافظه اسرائیل پاک کرد و این ضربه، استکبار اسرائیل را به لرزه درآورد.

رهبر انصار الله یمن گفت: منطقه عرب و کل جهان اسلام تاکنون شاهد چنین چالش و خطراتی نبوده است که امروز فلسطین هدف حمله قرار می‌گیرد.

وی افزود: هدف اسرائیل، از هم پاشیدگی و نابودی آرمان فلسطین بود و می‌خواست بدون پرداخت بهایی به اهداف خود دست یابد و در طول این سال‌ها، رژیم صهیونیستی تلاش کرد با حمایت غربی‌ها و توطئه های تبانی عربی طرح‌های  خطرناک خود را اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، دشمن اسرائیلی با حمایت گسترده غرب و توطئه و تبانی اعراب به دنبال اجرای طرح خطرناکی برای نادیده گرفتن کامل و کشتن موضوع فلسطین بود.

وی تاکید کرد: با این وجود، گروه‌های مقاومت در غزه با استواری فراوان و در منطقه بسیار کوچکی که نزدیک به ۲۰ سال است به طور کامل در محاصره کامل قرار دارد، به نبرد با دشمن اسرائیلی مورد حمایت آمریکا و غرب ادامه می‌دهند.

 وی با بیان اینکه پایداری مجاهدین و ملت فلسطین در غزه بزرگ، تاریخی و بی‌نظیر است، گفت: استواری مردم فلسطین ثابت کرده است که توانایی‌ها و تجهیزات عامل تعیین‌کننده در نبردها نیست.

رهبر حوثی ها گفت: ارتش های عربی با وجود تجهیزاتی که در اختیار داشتند در سال ۶۷ در جنگ «نکسه» بیش از ۶ روز علیه دشمن اسرائیل مقاومت نکردند و تسلیم شدند.

در همین راستا، کمیته عالی مراسمات و جشن ها در یمن روز دوشنبه مصادف با هفتم اکتبر را به مناسبت سالروز عملیات «طوفان الاقصی» تعطیل رسمی اعلام کرد.

بر همین اساس، امروز دوشنبه، پایتختیمن، صنعا، و همه شهرهای بزرگ در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها، شاهد راهپیمایی های مردمی برای جشن گرفتن به این مناسبت است و مراسم‌ها تا روز ۱۴ اکتبر مصادف با شصت و یکمین سالگرد انقلاب چهارده اکتبر ادامه دارد.

کد خبر 1784664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha