عقب نشینی نیروهای صهیونیستی از طولکرم و جنین

امروز دوشنبه در سالروز عملیات «طوفان الاقصی»، نظامیان صهیونیستی در مقابله با نیروهای مقاومت مجبور به عقب نشینی از طولکرم و جنین شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، نیروهای اشغالگر اسرائیل صبح امروز دوشنبه (۱۶ مهر ماه) پس از مقابله نیروهای مقاومت از شهرهای طولکرم و جنین در کرانه باختری رود اردن عقب نشینی کردند.

این اتفاق پس از آن رخ داد که گردان‌های شهدای الاقصی و طولکرم با نیروهای متجاوز درگیر شدند و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

گردان طولکرم – سرایا القدس اعلام کرد: درگیری‌های شدید با نیروهای دشمن در اردوگاه نور شمس صورت گرفت و  نیروهای دشمن مستقر در محور خیابان نابلس را با خودروهای نظامی و را ابزار نظامی هدف قرار دادند و به آنان آسیب رساندند.

گردان‌های طوکرم و شهدای الاقصی گفتند: تک تیراندازهای ما توانستند یکی از سربازان مستقر در نزدیکی بولدوزر آسیب دیده در محور خیابان نابلس را در حین یدک کشی مورد هدف قرار دهند.

در محور الحصان، نیروهای گردان ما با حمله نیروهای اسرائیلی مقابله کردند و آنان را گلوله باران کردند و تلفاتی در بین صفوف آن وارد کردند.

همچنین گردان شهدای الاقصی اعلام کردند که رزمندگان این گردان با حمله نیروهای اشغالگر  به جنین، طولکرم و نابلس مقابله کرده و با آنان درگیر شدند.

گردان‌های الاقصی اعلام کردند: نیروهای آنها با نیروهای صهیونیستی در جنین، طولکرم و نابلس درگیر شدند و ضرباتی به آنان وارد کردند.

نیروهای اشغالگر صبح امروز با حمله به شهر قلقیلیه، یکی از ائمه جماعات مسجدالاقصی را دستگیر کردند و همچنین به روستای بیتا در جنوب نابلس یورش بردند و به طور گسترده با گاز اشک آور به سمت خانه ها شلیک کردند.

همچنین امروز دوشنبه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی با تعدادی خودروی نظامی به اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس در منطقه بازار و محله جماسین یورش بردند.

همچنین به شهرهای تل، بیتا و بورین در استان نابلس یورش بردند و ۵ فلسطینی را دستگیر کرد.

نیروهای اشغالگر نیروهای کمکی نظامی بیشتری را با همراهی دو بولدوزر سنگین به سمت شهر طولکرم کشاندند و شروع به کندن و تخریب زیرساخت‌های، بخش‌هایی از اطراف میدان علیمی از غرب، الیونس در شمال و اکتبا در شرق کردند.

شهادت شیخ زیاد ابوهلیل

در همین راستا، شیخ زیاد ابوهلیل (۶۶ ساله) نیز پس از حمله نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به منزلش در شهرک دورا در جنوب الخلیل مورد حمله خشونت آمیز رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای اشغالگر در ساعات اولیه روز دوشنبه به خانه وی هجوم بردند و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند تا اینکه از هوش رفت.

شیخ ابوهلیل برای مداوا به بیمارستان دورا منتقل شد، اما کادر پزشکی بر اثر جراحات وارده نتوانست کاری بکند و شهادت وی را اعلام کردند.

کد خبر 1784673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha