۴۶۴ قلم انواع داروهای دام و طیور در استان سمنان تولید می شود

حسینی گفت : تولید ۴۶۴ قلم انواع داروهای دام و طیور معادل با ۸۵ درصد نیاز کشور توسط ۱۶ شرکت فعال در استان سمنان صورت می پذیرد.

به گزارش  خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، حمید رضا حسینی در نشست با خبرنگاران، با ارائه عملکرد ۶ ماهه اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: تولید ۴۶۴ قلم انواع داروهای دام و طیور معادل با ۸۵ درصد نیاز کشور توسط ۱۶ شرکت فعال در استان سمنان صورت می گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه این استان  از لحاظ تعداد کارخانه تولید داروهای دامپزشکی رتبه دوم و از لحاظ تنوع اقلام دارویی رتبه اول کشور را دارا می باشد افزود: با به برون‌سپاری خدمات درمانی، داروخانه‌ای و آزمایشگاهی ۱۲۰ مرکز درمانی و تشخیصی توسط بخش خصوصی دامپزشکی استان سمنان موجب اشتغالزایی ۱۶۱ نفر از دامپزشکان و پیرادامپزشکان شد.

به گفته وی ۲ بیمارستان دامپزشکی، ۳۶ درمانگاه و دفتر اشتغال به درمان دامپزشکی و ۳۱ داروخانه دامپزشکی با رعایت توسعه متوازن برای ارایه خدمات به دامداران و بهره برداران در نقاط مختلف استان سمنان فعال است

حسینی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۴ مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای جهت صادرات ۶ نوع محموله از فرآورده های خام دامی و دارو های دامپزشکی به کشورهای همسایه و کشورهای حوزه آسیای میانه صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: ارزآوری ۳ میلیون و ۶۴۳ هزار دلار حاصل صادرات محصولات دامی استان سمنان در شش ماهه اول ۱۴۰۳ به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس به عنوان اصلی ترین مقاصد صادرات فرآورده‌های دامی در حوزه دامپزشکی استان سمنان بوده است.

وی با بیان اینکه ۶کشتارگاه دام و همچنین ۷ کشتارگاه طیور جهت استحصال دام و طیور در استان سمنان فعال هستند اضافه کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۵۸ هزار و ۲۱۴ راس دام در کشتارگاه‌های استان سمنان کشتار و بیش از ۵۵۰ کیلوگرم گوشت در مبداء کشتارگاه دام به دلیل مشکل بهداشتی معدوم شد.

حسینی  تصریح کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ قریب به  ۱۶ میلیون و ۹۴۳ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان سمنان کشتار و بیش از ۱۹ تن گوشت مرغ غیر بهداشتی در مبداء کشتارگاه معدوم شد.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه طی نظارت و بازرسی های بهداشتی صورت پذیرفته از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی تحت پوشش دامپزشکی این استان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ قریب به ۲۱ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع گوشت قرمز و گوشت مرغ غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد افزود:در این مدت مقدار ۱۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از مراکز تولید، توزیع، مصرف و عرضه فرآورده خام دامی و  تحت نظارت دامپزشکی استان سمنان ضبط و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۵ روحانی در ۱۳ کشتارگاه دام و طیور استان سمنان بر ذبح و استحصال شرعی لاشه های دام و طیور نظارت می کنند اظهارداشت:  ۵۰۵ واحد مرغداری با ظرفیت ۱۴ میلیون و ۵۹۲ هزار ۳۷۴ قطعه در استان سمنان وجود دارد که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۶ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۴۷۵ قطعه جوجه ریزی صورت پذیرفته است.

حسینی در خصوص حوزه بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی بیان کرد:  بیش از ۳میلیون و۸۳۹ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ شامل ۳ میلیون و ۴۳ هزار نوبت سر توسط بخش دولتی و ۷۹۶ هزار نوبت سر توسط مراکز بخش خصوصی واکسیناسیون علیه بیماریهای دامی در استان سمنان صورت پذیرفت.

به گفته وی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۰۴ دوره آموزشی و ترویجی برای ۴ هزار و ۸۴۵ نفرروز از بهره برداران در راستای آشنایی و پیشگیری از بیماریهای دام و طیور و بهداشت فرآورده های خام دامی ارائه شده و در این راستا تعداد ۴۱۰۷ نسخه بروشور آموزشی منتشر و توزیع شد.

کد خبر 1784696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha