حضور ۱۰ کانون مسجد خراسان شمالی در رقابت ملی «مسجد، کانون نشاط»

کانون های فرهنگی و هنری مساجد منتخب طرح تابستانه «مسجد، کانون نشاط» از استان خراسان شمالی، برای رقابت در سطح کشوری، معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ «تقی صادقی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: پس از اتمام طرح «مسجد، کانون نشاط۲» که ویژه اوقات فراغت تابستانی اجرایی شد و نیز ثبت فعالیت های انجام شده توسط کانون ها در سامانه بچه های مسجد، در ارزیابی اولیه، ۲۰ کانون استانی، برای ارزیابی مرحله استانی معرفی شدند که پس از بررسی امتیازات کسب شده در این مرحله و تعداد و تنوع فعالیت ها، ۱۰ کانون به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با معرفی این کانون ها اعلام کرد: کانون فرهنگی و هنری "شهدای شهرک ولیعصر(عج)" مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان از جمله این کانون هاست و پس از آن و در این لیست کانون های "گلستان" مسجد بقیه الله(عج) شهرک گلستان، کانون "فاطمیه" مسجد سید الشهدا(ع) و کانون "امامت" مسجد محمد رسول الله(ص) روستای ناوه از شهرستان بجنورد قرار دارد.

صادقی همچنین کانون های "شهدای پیش قلعه" مسجد جامع شهر پیش قلعه و "صبا" مسجد علی بن ابیطالب(ع) روستای محمدآباد از شهرستان مانه را دیگر کانون های راه یافته از استان به مرحه نهایی ارزیابی دومین دوره برگزاری طرح مسجد کانون نشاط نام برد و اضافه کرد: کانون های فرهنگی و هنری "زلال معرفت" مسجد علی بن موسی الرضا (ع) روستای راستقان و "قدس" مسجد جامع  شهر راز از توابع شهرستان مرزی رازو جرگلان نیز در گردونه این رقابت حضور دارد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: دو کانون "مشکات" مسجد صاحب الزمان(عج) و "محبان الزهرا(س)" ازشهرستان اسفراین نیز با تمام توان در این رقابت حاضر می شوند.

صادقی، مسجد محوری، جاذبه‌آفرینی هنری، پیوست رسانه‌ای، نگاه تشکیلاتی، خودکفایی و نیز فعالیت تخصصی را از شاخص های ارزیابی کانون های راه یافته به مرحله نهایی «مسجد، کانون نشاط» نام برد.

وی افزود: سال گذشته، تعداد ۱۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد از خراسان شمالی در نخستین دوره اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» در میان کانون های برگزیده و برتر کشوری حضور داشتند و خوش درخشیدند.

کد خبر 1784700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha