ایستاده در مرز جاودانگی؛ از کرمان تا هیرمند

هفته فراجا فرصتی برای بازخوانی مجاهدت‌های بی‌شمار پلیس در اقصی نقاط کشور، قدردانی از زحمات آنان و یادی از شهدایی است که این رده از نیروهای مسلح سالانه بیشترین تعداد را تقدیم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ هفته فراجا فرصتی برای بازخوانی مجاهدت‌های بی‌شمار پلیس در اقصی نقاط کشور، قدردانی از زحمات آنان و یادی از شهدایی است که این رده از نیروهای مسلح سالانه بیشترین تعداد را تقدیم می‌کند؛ شهدایی که زندگی هر کدام سرشار از ناگفته‌هایی است که باید از ذهن و زبان نزدیکان و بستگان بیرون کشید تا رمز ماندگاری آنان در مرز جاودانگی را بهتر گشود.

طی سالی که بر فراجا از مهرماه سال گذشته تا امسال طی شده است؛ ۴۵ شهید در سراسر کشور تقدیم شده که ۷ نفر آنان از استان کرمان هستند؛ ۶ نفر که در خود استان به شهادت رسیدند و یک نفر که حین مأموریت در هیرمند سیستان آسمانی شد.

از هفت شهید مذکور، ۵ نفر شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان هستند؛ شهید سرهنگ دوم محمدعلی ضیاءالدینی از کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان، متولد ۱۳۵۷ دارای سه فرزند یک پسر ۲۲ ساله دانشجوی پزشکی  و دو دختر یکی ۱۳ و ۵ ساله که در انفجار دوم به شهادت رسید و اعضای حیاتی وی نیز به بیماران نیازمند اهداء شد.

ایستاده در مرز جاودانگی؛ از کرمان تا هیرمند

شهید سرهنگ محمد پورشیخعلی۳۶ ساله و دارای یک دختر ۵ ساله و سرهنگ علی محمدی ۳۶ ساله دارای سه فرزند دختر و یک فرزند پسر از دیگر شهدای این حادثه هستند که این سه شهید در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شدند.

ایستاده در مرز جاودانگی؛ از کرمان تا هیرمند

شهیدان سرهنگ دوم مهدی علوی، ۳۵ ساله، متأهل و دارای دو پسر و ستوان یکم رضا مداح ۲۹ ساله و مجرد دو شهیدی هستند که آنان نیز در مسیر گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیدند و در روستای گنوئیه و شهر بزنجان تدفین شدند.

ایستاده در مرز جاودانگی؛ از کرمان تا هیرمند

سرباز وظیفه، یونس محمدی نیز صبح ۲۴ اسفندماه سال گذشته حین پایش خودروهای عبوری در زهکلوت مورد اصابت گلوله سرنشین خودرو قرار گرفت و به شهادت رسید و پیکر مطهرش در روستای طراده به خاک سپرده شد.

ایستاده در مرز جاودانگی؛ از کرمان تا هیرمند

محمد جواد بیاناتی، اهل جیرفت و از مرزبانان وظیفه هنگ مرزی زابل نیز در ۲۷ اسفند حین حراست از مرزهای شرقی کشورتوسط افراد ناشناس در هیرمند به شهادت رسید و در روستای باغ نایب تدفین شد.

ایستاده در مرز جاودانگی؛ از کرمان تا هیرمند

کد خبر 1784702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha