مساجد، موثرترین شبکه ترویج فرهنگ اسلامی هستند

حجت‌الاسلام امیدی، مساجد را موثرترین شبکه ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی دانست و بر اهمیت همدلی و همکاری بین ائمه جماعات و مدیران کانون‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام حسین امیدی امروز در گردهمایی ائمه جماعات، طلاب و مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد نی ریز که در آستانه فرارسیدن ۱۹ مهرماه؛سالروز بیانات تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شده بود، گفت: با توجه به شرایط امروز مساجد یکی از موثر ترین شبکه هایی هستند که در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی می توانند دقیق و بر مدار انقلاب و خط سیری که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند، قدم بردارند. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس تاکید کرد: همه نهاد ها از جمله ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد تکالیفی بر عهده دارند تا به مسائل و گرفتاری هایی که مساجد دارند، رسیدگی کنند. 

وی هدف از برگزاری این نشست را استماع سخنان ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد عنوان و خاطرنشان کرد: دغدغه های فعالان مساجد از جمله مدیران کانون های مساجد را باید بشنویم چرا که در این سخنان فعالیت های مهم و مسائل مسجد و کانون نیز منعکس می شود. 

حجت الاسلام امیدی ضمن تاکید بر ثبت شناسه ملی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه جذب بودجه در پاسخ به سئوالات مدیران کانون های مساجد حاضر در جلسه، خاطرنشان کرد: تلاش های فراوانی از طریق برگزاری دیدارها، نشست با مسئولان ارشد استان و مسئولان نهاد های مختلف و رایزنی و ارائه طرح و برنامه صورت گرفته است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس بر هم اندیشی و هم افزایی اصحاب و ارکان مساجد در راستای حل اختلاف ها و خودکفایی مالی از طریق بررسی شرایط موجود و طرح های اقتصادی به ویژه طرح های بومی تاکید کرد و گفت: هم اکنون در برخی از مساجد با محوریت امام جماعت و همکاری و هم افزایی پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری برنامه های اقتصادی خوبی در حال برگزاری است که پرورش گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی و کارگاه های خیاطی از آن جمله است.  

براساس این گزارش، در این گردهمایی که با حضور حجج الاسلام سید محمود حسینی زیدآبادی، امام جمعه، عقیل شفیعی، امام جمعه موقت و مدیر حوزه امام صادق (ع) و اسماعیل ملک، مسئول تربیت صالحین سپاه شهرستان نی ریز همراه بود، ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد به ارائه گزارش فعالیت ها، ارائه دیدگاه ها و بیان مسائل و دغدغه های خود پرداخته و انتظارات خود را نیز بیان کردند. 

لازم به ذکر است، این گردهمایی با همکاری دفتر امام جمعه، معاونت تبلیغ حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نی ریز برگزار و از زحمات اصحاب مساجد تجلیل شد.

کد خبر 1784721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha