رساندن صدای مظلومیت یک ملت از طریق ادبیات پایداری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با بیان اینکه از طریق ادبیات پایداری می‌توان صدای مظلومیت یک ملت را به جهانیان رساند گفت: ادبیات پایداری یک سلاح اثرگذار است که از طریق آن می‌توان شهید حسن نصرالله را به جهانیان شناساند.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ظهر امروز در حاشیه برگزاری عصر شعر سراسری «راز نصرالله» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با عنوان اینکه محفل شعر «راز نصرالله» به مناسبت گرامیداشت شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله، سردار نیلفروشان و شهدای مقاومت بصورت همزمان در سراسر کشور به همت مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی برگزار شد، گفت: برای پاسداشت و ترویج هر مفهوم و ارزشی، زبان هنر به ویژه ادبیات پایداری می تواند بسیار اثر گذار باشد.

وی افزود: ایستادگی انسان در رویایی با مسائل و حماسه ها در قالب شعر و نثر ظهور و بروز پیدا می کند و احساسات درونی نویسندگان بر روی کاغذ جاری می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های جامعه امروز ما مبحث هویت بخشی به نسل جدید است تصریح کرد: تعداد کثیری از این رنج سنی بدلیل عدم آگاهی و عدم شناخت کافی از برخی مسائل جامعه، غفلت می کنند و به اتفاقاتی که در کنارشان رخ می دهد مقداری بی تفاوت هستند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله نسل ما ناتوانی در درک مفاهیم دینی نیست، عنوان داشت: ادبیات مقاومت با معرفی اسطوره های ملی و تاریخی عرق وطن دوستی و دفاع از آب و خاک، اعتقادات و مذهب را در شخصیت فکری افراد ایجاد می کند و در عکس العمل های آنها اثر گذار است.

حیدری با بیان اینکه از طریق ادبیات پایداری می توان صدای مظلومیت یک ملت را به گوش جهانیان رساند، افزود: می‌توان با زبان هنر و حماسه، درد و رنج مردم مظلوم و ستم دیده غزه و ضاحیه را به گوش انسان‌های آزاده رساند و امیدوار بود با شنیدن این ادبیات خیزشی در مقابل این ظلم و ستم شکل گیرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ سید مقاومت یک شخصیت نبود بلکه یک مکتب و راه بود، افزود: با ادبیات پایداری بعنوان یک سلاح اثرگذار می‌توان شهید حسن نصرالله را به جهانیان معرفی کرد و مکتبی که هدف والای آن لقا الله و رضایت خداوند است را به جهانیان شناساند. مکتب شهید نصرالله تا ابد همانند رودی که هرگز خشک نخواهد شد در جریان است و اطرافیان خود را از معرفت الهی سیراب خواهد کرد.

در ادامه اعضای محفل ادبی بر قاف قلاقیران به خوانش اشعار خود پرداختند.

کد خبر 1784755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha