اتاق وضعیت مساجد فارس راه‌اندازی شد

حجت الاسلام امیدی گفت: در راستای اجرای سند ملی مسجد، اتاق وضعیت مساجد فارس با هدف شناسایی دقیق مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت مساجد استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام حسین امیدی در دیدار با با امام جمعه، فرماندار و فرمانده بسیج شهرستان نیریز با تاکید بر اینکه مسئله مسجد و اهمیت این جایگاه مقدس و معنوی برهیچکس پوشیده نیست، گفت: جایگاه مسجد از صدر اسلام و پس از آن جریانات مختلفی که در جامعه اسلامی ایجاد شد، نقش مسجد بسیار اساسی و مهم است و می توان گفت که انقلاب اسلامی ما نشات گرفته از حرکت خودجوش مردمی در مساجد بوده است.  

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: مسئله مسجد و نهضت بازگشت به کارکرد های اولیه مسجد بسیار مهم است و همه مسئولان تکلیفی در خصوص مسجد دارند و این امر به روحانیون و مبلغان اختصاص ندارد و باستی در امر احیای مسجد تلاش کرد.  

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس همچنین در این دیدار به تشریح سند ملی مسجد پرداخت و گفت: با همکاری مساجد استان فارس طی بازدیدهایی که صورت گرفته است، اتاق وضعیت شکل گرفته و مسائل و مشکلات نیز در حال احصاء است.  

براساس این گزارش، حجت الاسلام سید محمود حسینی زیدآبادی، امام جمعه نی ریز نیز طی سخنانی ضمن ارائه آماری از مساجد این شهرستان، بر جذب و نگهداشت نیرو های جوان در مساجد تاکید کرد و گفت: برای پیشبرد اهداف باید ضمن شناسایی خیرین، مسئولان محلی نیز برای حمایت از مساجد پای کار بیایند.  

همچنین یعقوب خسروانی، فرماندار نی ریز نیز در این نشست گفت: انقلاب ما از مساجد شروع شد و باید بودجه های فرهنگی را برای اجرای برنامه های مساجد سوق دهیم.  

وی افزود: روش برخورد اصحاب مساجد با جوانان بسیار مهم است چرا که مسجد می تواند محل حل مسائل و مشکلات یک محله باشد.  

محمدحسین هاشمیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نی ریز نیز طی سخنانی بر سپردن امور مساجد به جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: مساجدی که با حضور جوانان اداره می شود، مساجد فعالی است.

کد خبر 1784798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha