ناتوانی جامعه بین‌المللی برای توقف جنگ در خاورمیانه شرم‌آور است

رهبر کاتولیک‌های جهان «ناتوانی شرم‌آور» جامعه بین المللی برای پایان دادن به جنگ در خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان از آنچه «ناتوانی شرم آور» جامعه بین المللی برای پایان دادن به جنگ در خاورمیانه، خواند، انتقاد کرد.

او در نامه‌ای سرگشاده خطاب به کاتولیک‌ها در منطقه نوشت: یک سال پیش جرقه نفرت زده شد.  به نظر می‌رسد که افراد کمی به آنچه بیشتر مورد نیاز و مطلوب است یعنی «گفتگو و صلح» اهمیت می‌دهند.

وی افزود: خشونت هرگز صلح نمی آورد؛ تاریخ این را ثابت می‌کند، اما به نظر می‌رسد سال‌ها درگیری چیزی به ما یاد نداده است.

پاپ در هفته‌های اخیر و در پی حملات هوایی رژیم اسرائیل به لبنان با صراحت بیشتری در مورد مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی صحبت کرده است و این انتقادها با توسعه لشکرکشی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در خاورمیانه به اوج خود رسیده است.

در روز ۲۹ سپتامبر، پاپ ۸۷ ساله از حملات هوایی اسرائیل در لبنان که منجر به کشته شدن «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله و همچنین غیرنظامیان شد، انتقاد کرد و گفت که حملات هوایی از خطوط قرمز اخلاقی عبور کرده است.

پاپ در اوایل ماه سپتامبر نیز اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان را غیرقابل قبول خواند و با محکوم کردن کشتارهایی که اسرائیل در منطقه به راه انداخته است از جامعه جهانی خواست تا هر کاری که ممکن است برای توقف جنگ انجام دهد.

فرانسیس در نامه اخیر خود به طور مستقیم خطاب به مردم غزه، گفت: من با شما هستم. ای مردم غزه که مدت‌هاست درگیر و در شرایط سختی به سر می‌برید، شما در دعاهای هر روز من هستید.

در این نامه آمده است: من با شما هستم که مجبور شده‌اید خانه‌هایتان را ترک کنید، مدرسه و کار را رها کنید و پناهگاهی در برابر بمباران بیابید. من با شما هستم که از ترس باران آتش از آسمان می ترسید به بالا نگاه کنید.

کد خبر 1784815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha