پیکر آیت الله عارفی در بیرجند تشییع شد

پیکر آیت الله صدرالدین عارفی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند امروز (۱۷ مهر) با حضور جمعی از طلاب و روحانیون و مردم بیرجند تشییع شد و در جایگاه ابدیش آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ظهر امروز(۱۷ مهر) پیکر عالم ربانی آیت الله صدرالدین عارفی بعد از نماز ظهر و عصر از هیأت ابوالفضلی به سمت بهشت متقین بیرجند تشییع شد. 

آیت الله عارفی مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند روز یکشنبه ۱۵ مهرماه در سن ۸۸ سالگی پس از سال ها مجاهدت در راه علم و دین و تربیت طلاب و روحانیون به دیار باقی شتافت. 

آیت الله صدرالدین عارفی نژاد و پدر روحانی‌اش، آیت‌الله حاج شیخ جواد عارفی از پایه‌گذاران مقابله با ظلم و جور رژیم شاه در جنوب خراسان بودند.

مرحوم آیت الله صدرالدین عارفی نژاد متولد ۱۳۱۵ در بیرجند بود و دبستان و دبیرستان را در همین شهر گذراند و بعد وارد حوزه علمیه معصومیه این شهر شد.

آیت الله عارفی مدتی را در حوزه علمیه در محضر پدر تلمذ کرد، بعد از آن به حوزه علمیه قم رفت و تا یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قم به تحصیل علوم دینی مشغول بود.

وی یک سال پیش از ۲۲ بهمن ۵۷ به بیرجند برگشت و با سخنرانی ها و افشاگری علیه شاه، از طلایه داران راهپیمایی های ضد طاغوت تا لحظه شیرین پیروزی انقلاب اسلامی در این دیار بود.

آیت الله عارفی به مدت سه ماه مسئولیت کمیته انقلاب بیرجند را عهده دار شد و بعد از آن به جایگاه اصلی خود که همان تدریس در حوزه های علمیه بود ، برگشت.

آیت الله صدرالدین عارفی بیش از نیم قرن مسئولیت حوزه علمیه معصومیه و سفیران هدایت بیرجند را برعهده داشت و در این جهت عمر خود را صرف تربیت طلاب و روحانیون بسیاری کرد.

کد خبر 1784868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha