رسانه‌های استان کرمان باید شیوه‌های جدیدی در مطالبه‌گری دنبال کنند

سالاری خاطرنشان کرد: مرز مصلحت اندیشی و عافیت اندیشی را باید شکست؛ مسائل پیش پا افتاده ما را از مسائل اصلی بازداشته اما از امروز باید بدون توجه به روش‌های سابق مطالبه‌گری که بی‌نتیجه بوده؛ حرکتی نو آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دادخدا سالاری، سه‌شنبه(۱۷ مهر) در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی؛ ویژگی مهم رسانه‌ها را مطالبه‌گری عنوان و بیان کرد: استان کرمان در بحث مطالبه‌گری بسیار ضعیف و این ایراد حتی به ما هم وارد است و متاسفانه استان کرمان کمترین مطالبه را دارد.
مدیرکل بازرسی استان کرمان با تاکید بر اینکه تیر اصلی مطالبه‌گری برای کلان‌بحران‌های استان باید توسط مطبوعات شلیک شود و پیگیری با سازمان بازرسی است؛ گفت: مطبوعات جزو هیئت حاکمه استان هستند اما مطالبه‌گری نباید منجر به سیاه‌نمایی شود بلکه باید محرک و پشتیبان آن سازمان باشد.
وی ادامه داد: در حالیکه مسائل اجتماعی جامعه به‌روز شده اما ما مقداری در سنت مانده‌ایم و فضای مجازی جای مطبوعات را گرفته در حالی که این فضا خیلی حرفه‌ای نیست و مطبوعات موتور متحرک جامعه هستند.
سالاری با ارائه پیشنهاد جمع آوری نظام مسائل استان توسط رسانه‌ها و تحویل آن به بازرسی جهت پیگیری گفت: براساس وظایفی که قانون اساسی بر عهده ما گذاشته، باید عملیاتی کار کنیم.
وی در ادامه سخنانش ضمن انتقاد از فعالیت دفتر مرکزی شرکت مس در تهران به جای کرمان توضیح داد: اساسنامه شرکت در دهه ۴۰ شمسی به مجلس رفته و مصوب شده دفتر و ستاد مربوطه به استان کرمان منتقل شود اما سئوال اینجا است چرا مصوبه مجلس محقق نشده است؟ هزار و ۴۰۰ نفر در دفتر مرکزی تهران مشغول به کار هستند در حالی که قانون مصوبه کرده دفتر باید در کرمان باشد چرا مطبوعات به این مهم نپرداخته‌اند؟
بازرس کل استان کرمان سپس تاکیدات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خام فروشی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به لزوم احداث صنایع پایین دستی؛ سوال کرد: چقدر این در صنایع بزرگ محقق شده؟ حال آنکه ۹۰ درصد درآمد در صنایع پایین دستی است و واردات برخی اقلام از خارج کشور است و دلیل آن این است به این موضوعات پرداخته نشده است.
وی ادامه داد: برای برگشت حساب صنایع و معادن به کرمان باید اراده جمعی وجود داشته باشد؛ افزود: علیرغم اینکه حساب‌ها تحت عنوان جاری در کرمان است اما حساب‌های مادر در تهران است.
سالاری با تاکید بر اینکه باید بر اقتصاد کشور تاثیر بگذاریم؛ از عدم برگشت سهم استان از حقوق دولتی معادن و سهم آلایندگی آنها انتقاد کرد گفت: معادن و بنگاه‌های بزرگ می‌توانند برای استان فرصت باشند اما به تعبیر من تبدیل به بحران و تهدید شده‌اند که زیرساخت‌های ما را نابود می‌کند و در قبال ضرر آلاینده‌ها، بر چهره کلی استان تاثیرگذار نبوده اند.
سالاری ادامه داد: معتقدیم مطبوعات به رسالت اصلی خود رجوع کنند که فضای مجازی دنبال تحقق اهداف خود و متشنج کردن فضا است و باتوجه به دغدغه مطبوعات مبنی بر اصلاح جامعه، باید عقب ماندگی‌ها را جبران و آینده را چنان برنامه‌ریزی کرد که به روزمرگی دچار نشویم.
وی با اشاره به اینکه کرمان غنی‌ترین استان معدنی کشور است اما با بیشترین منابع و نیروی انسانی، رتبه سیزدهم در فضای کسب و کار را دارد؛ گفت: استانی که شهید سلیمانی را تربیت کرده، قطعاً می‌تواند افرادی تربیت کند که کشور را تحت تاثیر قرار بدهد لذا ما باید بر اقتصاد کشور از طریق مطالبه‌گری موثر باشیم.
بازرس کل استان کرمان خاطرنشان کرد: مرز مصلحت اندیشی و عافیت اندیشی را باید شکست؛ مسائل پیش پا افتاده ما را از مسائل اصلی بازداشته اما از امروز باید بدون توجه به روش‌های سابق مطالبه‌گری که بی‌نتیجه بوده؛ حرکتی نو آغاز کرد.
وی تصریح کرد: از پیشنهادات و انتقادات رسانه‌ها بهره می‌بریم؛ باید کلان فکر کرد و راهکار ارائه داد تا مطالبه‌گری برای استان خروجی داشته باشد.

کد خبر 1784880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha