مرکز ارتباطات مردمی مساجد، پناه مردم و امیدبخش

حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی، از اعضای دفتر امام خمینی(ره) امروز با حضور در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مرکز ارتباطات مردمی همراه مسجد بازدید و تاکید کرد: این مرکز را امید و پناه مردم دانست.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمدعلی رحمانی»، عضو دفتر امام خمینی (ره) و فرمانده اسبق بسیج مستضعفین، امروز(سه شنبه، ۱۶ مهر ماه)   با حضور در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور بازدید و در جریان فعالیت های این مرکز قرار گرفت.

 حجت الاسلام رحمانی در جریان این بازدید در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان راه اندازی این سامانه را یکی از اقدامات ارزشمند دانست و گفت: همان گونه از آمار بالای مراجعین این سامانه مشخص است، یکی از مشکلاتی که از سالهای پیش با آن روبرو هستیم، این بود که مردمی که به دنبال رسیدگی به مسائل و مشکلات مساجدشان هستند، نمی دانسته اند که سوالاتشان را با چه مرکزی در میان بگذارند، تا مسائل و مشکلات مطرح شده آنها را پیگیری و حل نمایند.

وی در ادامه گفت: رهبر انقلاب می فرمایند بزرگترین آفت برای کشور ما ناامیدی است، اینکه مردم فکر کنند، مشکلاتشان حل نمی شود. امروز برخی از مساجد شهرهای مختلف و نیز مساجد بین‌راهی دچار مشکلات و کاستی هایی هستند، که نیاز است مشکلاتشان بررسی و رسیدگی شود و راه اندازی این سامانه می تواند پل ارتباطی میان مردم با مسئولان باشد.

مرکز ارتباطات مردمی مساجد، پناه مردم و امیدبخش

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه برخی از مساجد حتی در زمان اذان نیز دربشان بسته است، ابراز کرد: چند روز پیش  که از قم به سمت تهران در حرکت بودم، دیدم که در زمان اذان هم مساجدی که در مسیر بود، بسته‌اند بنابراین سامانه ارتباطات مردمی مساجد می تواند در رسیدگی به مشکلات مطرح شده از سوی مردم پیرامون مساجد نقش مهم و تاثیرگذار ایفا نماید.

مرکز ارتباطات مردمی مساجد، پناه مردم و امیدبخش

وی راه‌اندازی این سامانه را کاری قابل توجه دانست و گفت: این سامانه این زمینه را فراهم کرده است که از دورترین مناطق کشور هم مردم مسائل مساجدشان را مطرح نمایند و مردم اقصی نقاط کشور بدانند که این مرکز می تواند پیگیر مسائل و درخواست های آنها باشد. از طرفی نیروهای فعال در این مرکز نیز خودشان را متعهد می دانند که با مسئولان استان ها تماس بگیرند و مشکلات مردمی را که پیرامون مساجد مطرح کرده اند، رسیدگی کنند.

 حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور مرکز امیددهی و پناه مردم است، تصریح کرد: هر قدر که مسئولان مرکز ارتباطات مساجد در رسیدگی به مشکلات مساجد فعال باشند، از پاداش الهی برخوردار می شوند و می توانند در افزایش روحیه امید میان مردم نقش تاثیرگذار و موجب رونق عبادت مردم و رفع موانع حضور آنها در خانه خدا شوند.

این گزارش می‌افزاید: حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» نیز طی این بازدید، گفت: در مرحله بعد از راه اندازی این سامانه تلاش خواهیم کرد که با خیرین مسجدساز ارتباط برقرار کنیم تا به کمک مساجد بیایند و مساجدی که با کمبود امکانات روبرو هستند، مشکلات را مرتفع نمایند.

مرکز ارتباطات مردمی مساجد، پناه مردم و امیدبخش

 در ادامه همچنین، «محمدتقی محمدیان»،  ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور از زمان تاسیس تاکنون، گفت: مشکلاتی که از طرف مردم و از طریق این سامانه مطرح می شود، دسته بندی و به سازمان ها و دستگاه‌های مختلف برای رسیدگی ارسال می شود.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، خاطرنشان کرد: فعالان این مرکز روزانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ تماس مردمی را  با ارایه تحلیل پاسخ می دهند و از دستگاه‌های مختلف نیز در این مرکز حضور می یابند و پاسخگویی تماس های گرفته شده با این مرکز هستند. از طرفی مکالمات این سامانه نیز برای رسیدگی ثبت و ضبط می شود.

مرکز ارتباطات مردمی مساجد، پناه مردم و امیدبخش

 

«حمید مشمول»، مدیر مرکز ارتباطات مساجد کشور نیز در این مراسم بازدید گفت: در طول هفت ماه گذشته که این سامانه راه اندازی شده است، ۱۲۲۰ پرونده برای رسیدگی به درخواست ها و مشکلات مطروحه، تشکیل شده است.

مرکز ارتباطات مردمی مساجد، پناه مردم و امیدبخش

کد خبر 1784916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha