اولین کتاب روایت‌های مردمی از حادثه تروریستی کرمان منتشر می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: در آستانه اولین سالگرد حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان، اولین روایت از حادثه در قالب کتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مجتبی اسدی، رئیس حوزه هنری استان کرمان سه‌شنبه شب(۱۷ مهر) در حاشیه بازدید از نمایشگاه کاریکاتورهای مطبوعاتی نازنین اسماعیل‌زاده با موضوع فلسطین ویژگی بارز این هنرمند را تولید بیشترین اثر پیرامون مسئله فلسطین و مبارزه تاریخی مجاهدین دانست.
رئیس حوزه هنری استان کرمان ابتکار، سرعت عمل و تولید به هنگام اثر توسط اسماعیل‌زاده را در نوع خود میان هنرمندان کرمانی بی‌نظیر توصیف و بیان کرد: این آثار هر چند در اجرا سهل‌الوصول اما در ایده  سخت هستند اما وی در یکسال اخیر بیش از ۵۰ اثر درباره فلسطین تولید کرده که میانگین مدت تولید هر اثر ۶ روز است.
وی با اشاره به اینکه حوزه هنری در حمایت از هنرمندان برچسب ندارد و از همه بچه‌های هنرمند انقلاب و ایران با توانمندسازی از طریق دوره‌های آموزشی، کمک به اجرای نمایشگاه و... حمایت می‌کند؛ افزود: در همه حوزه‌ها به هنرمندان کمک می‌کنیم تا شکاف نسلی بین هنرمندان پوشش داده شود و در همین راستا نسل جدیدی به حوزه داستان وارد کردیم.
اسدی در بخش دیگری از سخنانش به دومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد و محلات کرمان اشاره و تصریح کرد: هدف این جشنواره احیای هویت محله‌ها است که خود بچه‌های محله در آن شرکت می‌کنند.
وی کنشگری هنرمندان انقلابی کرمان در مواجهه با طوفان‌الاقصی اعم از حیطه شعر و داستان و روایت را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: باید در نظر داشت که در کشاکش طوفان‌الاقصی، استان ما خود وارد نبرد مستقیم شد و حادثه تروریستی رخ داد.
رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: اولین کتاب روایت روز حادثه با بیش از ۳۰ روایت از نویسندگان ۱۰ استان که سال گذشته قبل از حادثه برای روایت‌نویسی سالگرد شهید سلیمانی به کرمان آمده بودند، در آستانه سالگرد حادثه تروریستی رونمایی می‌شود که یک روایت حماسه‌گونه از این حادثه تلخ است.
وی در پایان فیلم‌های شیار ۱۴۳ و آن ۲۳ نفر را بخشی از روایت کرمان دانست.

کد خبر 1784933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha