وقتی شمع‌ها در سوگ نصرالله می‌سوزند

در حرکتی خودجوش و پرشور، مردم شیراز با برگزاری آیین «اشک شمع»، ضمن ابراز همدردی با خانواده شهید نصرالله، پیامی روشن از مقاومت و پایداری به جهانیان ارسال کردند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| صبح روز هفتم مهرماه بود که خبری تلخ و غم‌انگیز، قلب مردم ایران را به درد آورد. شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، گرچه اندوهی بزرگ بر دل‌ها نشاند، اما موجب وحدت و همدلی بیشتر دوستداران مقاومت شد.

در این فضای پر از اندوه و در اقدامی خودجوش، مردم شیراز با برگزاری آئینی به نام «اشک شمع»، یاد این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.

در این مراسم، فضای تاریک شب با نور بیش از صد شمع روشن شد که هر یک نمادی از یاد و خاطره سید حسن نصرالله بود. شعله‌های شمع‌ها، در دل تاریکی غم، امیدی را در دل‌ها زنده کرد و نشان داد که یاد او هرگز از ذهن‌ها و دل‌ها محو نخواهد شد. حضور پرشور اقشار مختلف در این مراسم، حاکی از احترام عمیق مردم به شخصیت این مرد بزرگ بود و نشان داد که همه با هم در این غم شریک‌اند.

دل‌ها یکپارچه در سوگ سید

یکی از بانوان شرکت کننده در این مراسم می گوید: به سوگ شهید سید حسن نصرالله، این بزرگ‌مرد عرصه مبارزه و ایستادگی، تجمع کرده‌ایم تا یاد و خاطره‌اش را گرامی بداریم.

وقتی شمع‌ها در سوگ نصرالله می‌سوزند

به گفته او، سید مقاومت نه تنها نماد مقاومت، بلکه صدای مظلومیت و آوای حق‌طلبی در دل‌های مظلومین است. امروز، با دلی پر از غم و افتخار، دل‌نوشته‌های مردمی خطاب به امام زمان (عج) را ثبت می‌کنیم. این نوشته‌ها، تجلی امید و عشق ما به مهدی موعود (عج) و آرزوی رسیدن به روزی است که عدالت و صلح در زمین برقرار شود.

این شهروند شیرازی ادامه می دهد: در این فضای معنوی، با یاد و نام سید حسن نصرالله، پیوندی عمیق بین ایمان و مقاومت برقرار می‌شود و ما با تجدید عهد با آرمان‌های او، هم قسم می شویم که راه سید مقاومت را تا نابودی اسرائیل جنایتکار و کودک کش ادامه دهیم.

با تجدید عهد با آرمان‌های نصرالله، هم قسم می شویم که راه سید مقاومت را تا نابودی اسرائیل جنایتکار و کودک کش ادامه دهیم.

نمادی از عشق و وفاداری

محبوبه‌پور شیروانی، مسئول هماهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، در حاشیه این مراسم گفت: پس از اعلام عزای عمومی توسط رهبر معظم انقلاب، تصمیم به برگزاری آئین «اشک شمع» گرفتیم. خدا را شکر می‌کنیم که این مراسم با استقبال خوب مردم همراه شد.

 او ادامه داد: هدف ما از این برنامه معرفی جبهه مقاومت و شخصیت سید حسن نصرالله به مردم بود. او نمادی از عزت و اقتدار دنیای اسلام و صدای ملت‌های منطقه بود و باید بیشتر در مورد اهداف و میراث او بگوییم.

کودکان؛ آینده‌سازان مقاومت

کودکان نیز به نوبه خود در این مراسم معنوی سهیم بودند و در فضایی مخصوص به خود، علاوه بر سرگرمی با آموزه های دینی آشنا شدند. بخش دیگری از این آیین نیز ایستگاه صلواتی برپا شده بود و با پذیرایی گرم از مهمانان، بر صمیمیت این جمع افزود.

وقتی شمع‌ها در سوگ نصرالله می‌سوزند

آیین اشک شمع نشان داد با وجود فقدان بزرگ سید مقاومت، پیروان او همواره با یاد و آرمان‌هایش، نور امید را در دل‌هایشان زنده نگه خواهند داشت. یاد و نام سید حسن نصرالله در دل‌های مردم خواهد ماند و آنها با پیروی از مسیر او، راه مقاومت را ادامه خواهند داد.

کد خبر 1785093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha