شهیدی که در مسجد ایثار را یاد گرفت/ روزهای پررونق کانون «شهدای شاهرخت»

شهید ستوان دوم «عبدالجواد احمدی» یکی از شهدای فراجا خراسان جنوبی است که در دل مسجد رشد یافت و درس مبارزه با باطل را آموخت و در راه دفاع از وطن و تامین امنیت جان خود را فدای اسلام و ولایت کرد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم: این روزها که خبرها حاکی از جنگ های ناجوانمردانه دارد، بیش از گذشته، امنیت حاکم در ایران عزیزمان احساس می کنیم. امنیتی که حاصل خون شهدای بسیاری است که نگذاشتند دشمنان به این مرز و بوم نگاه چپ کنند.  

خون شهدای بسیاری برای تداوم اسلام و انقلاب، به پای نهال انقلاب ریخته شده است و باعث تنومند شدن این درخت ۴۵ ساله شده است. شهدایی که در دل مساجد درس ایثار، شهادت و مقاومت را آموختند و با ایثار و از خودگذشتی این امنیت امروز را رقم زدند.  

مساجد به تعبیر امام راحل، سنگرهای انقلاب هستند؛ سنگرهایی که می توانند همچون گذشته رزمندگانی جان بر کف و ایثارگر را در دل خود تربیت کنند و امروز با توجه به جنگ نرم و ترکیبی دشمن که تیرهای نامرئی دارد تربیت نیروهای انقلابی مهمترین وظیفه مساجد است.  

در این سنگرهای انقلاب یکی از نهادهایی که می تواند سبب جذب جوانان و نوجوانان شوند، کانون های فرهنگی هنری هستند که با استفاده از زبان هنر و با روش های جذاب می توانند سبب نیروهای تراز انقلاب و شهدای آینده شوند.  

شهیدی که در دل مسجد رشد یافت/ روزهای پررونق کانون شهدای شاهرخت

عبدالجواد احمدی؛ شهیدی برخاسته از دل مسجد

کانون های فرهنگی هنری مساجد شهدای بسیاری را در دل خود تربیت و تقدیم به انقلاب اسلامی کرده اند که همچون ستارگانی در تاریخ شکل گیری این نهاد ارزشی می درخشند. یکی از شهدایی که در دل مساجد و در کلاس کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی رشد یافته شهید فراجا «عبدالجواد احمدی» است به منطقه شاهرخت تعلق دارد.

شهید احمدی از همان کودکی در مسجد همراه پدربزرگوارش روح خود را با معارف دین جلا می دهد و درس آزادگی، بندگی و ایثار و شهادت را می آموزد و در سن ۳۳سالگی جامه شهادت را بر تن می کند و در راه مبارزه با باطل به آرزوی خود می رسد.

شهیدی که در مسجد ایثار را یاد گرفت/ روزهای پررونق کانون «شهدای شاهرخت»

شهید عبدالجواد احمدی در روز دوم فروردین سال ۱۳۶٠ در بخش شاهرخت شهرستان زیرکوه چشم به جهان گشود و در خانواده ای مذهبی مدهبی و کشاورز رشد یافت.   پدر بزرگوارش که فردی مذهبی بود اعتقاد به مانوس شدن فرزندانش با مساجد داشت و عبدالجواد را وارد مسیر انس با مسجد کرد و روحش با معارف دین جلا یافت.  

شهیدی که در دل مسجد رشد یافت/ روزهای پررونق کانون شهدای شاهرخت

ساده زیستی و خوش اخلاقی شهید احمدی

همسر شهید ستوان دوم احمدی در گفتگو با خبرنگار شبستان درخصوص نحوه آشنایی با شهید بزرگوار می گوید: با شهید احمدی نسبت فامیلی داشتیم و با توجه به اینکه جوانی خوش اخلاق و مومن بود با وی ازدواج کردم.

حمیده کاظمی با اشاره به اینکه مراسم ساده ای با تعیین مهریه کم برگزار کردیم، ادامه داد: ایشان معتقد بود که در زندگی به خصوص در اول ازدواج، فعل حرامی صورت نگیرد.  

وی به ویژگی های اخلاقی شهید احمدی گذری می زند و می گوید: شهید احمدی بسیار خوش اخلاق، فهیم، باادب و با وقار بود و ساده زیستی را ترجیح می داد.

همسر شهید احمدی با بیان اینکه سه فرزند از شهید به یادگار مانده است، می افزاید: انجام واجبات و ترک محرمات و دفاع از ارزش ها و آرمان های نظام جمهوری اسلامی و اطاعت از رهبر معظم انقلاب مهمترین توصیه و وصیت ایشان به فرزندانش بوده است.

مشارکت فعال شهید احمدی در برنامه های کانون شهدای شاهرخت

وی درخصوص عضویت ایشان در کانون فرهنگی هنری مسجد عنوان می کند: ایشان عضو کانون شهدای شاهرخت بود و حضور فعالی در مسجد داشت و در جلسات قرآنی شرکت می کرد و اقامه نماز جماعت در مسجد را از دست نمی داد.

کاظمی با اشاره به اینکه همسرم در برنامه های مختلف کانون شهدای شاهرخت مشاکت فعالی داشت و از ذوق و سلیقه خاصی در اجرای برنامه ها بهره می برد و از دوران کودکی با مسجد مانوس بود، ادامه می دهد شهید بزرگوار در اجرای برنامه های مختلف ملی و مذهبی جلودار بود و حضور در مسجد و شرکت در نماز و اجرای برنامه ها از مهم ترین توصیه های ایشان است.

شهیدی که در دل مسجد رشد یافت/ روزهای پررونق کانون شهدای شاهرخت

توجه شهید احمدی به خانواده

وی به میزان توجه شهید به خانواده اشاره می کند و می گوید: شهید احمدی در مجموعه مبارزه با موادمخدر فعالیت داشت و با توجه به مسئولیت خطیری که بر دوش ایشان بود لحظه ای از احوالات خانواده غافل نبود.

کاظمی با مرور خاطرات خود با شهید احمدی اظهار می کند: لحظه به لحظه زندگی با ایشان برای من خاطره است. به یاد دارم که شب آخر که ایشان می خواست به ماموریت برود شب چهارشنبه بود و با پسر هشت ساله و دختر ۶ ساله ام به اقامه نماز و خواندن دعای توسل پرداخت. این عادت همیشگی ایشان بود که هیچگاه از یاد نخواهم برد.

همسر شهید احمدی با بغضی که در گلو و اشک های نشسته بر گوشه چشمش ادامه می دهد: نیمه شب سی ام مهرماه ۱۳۹۳ بود که همسرم در حین تعقیب و گریز سوداگران مواد مخدر به شهادت رسید.

وی در ادامه می گوید: یکی از روحانیون فامیل به بهانه مجروحیت ایشان به دنبال ما آمدند و در مسیر رفتن به بیمارستان متوجه شدم که همسرم به شهادت رسیده است.

کاظمی به مهمترین وصیت شهید احمدی اشاره می کند و می افزاید: مهمترین وصیت ایشان دفاع از ارزش های اسلامی و ادامه دادن راه شهدا بود.

اهتمام شهید احمدی بر اجرای برنامه های فرهنگی در مسجد

عباس احمدی، مدیر سابق کانون فرهنگی هنری شهدای شاهرخت هم در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: به یاد دارم که شهید عبدالجواد احمدی بسیار مودب و پرتلاش بود و از نوجوانی تا زمان استخدام در نیروی انتظامی و حتی بعد از آن در مسجد حضور داشت.  

وی درخصوص فعالیت های شهید احمدی در مسجد عنوان می کند: ایشان در برگزاری جلسات ملی و مذهبی، اجرای نمایشنامه در کنار نوجوانان و جوانان مسجد مشارکت فعالی داشتند.  

احمدی ادامه می دهد شهید بزرگوار با نسل جوان ارتباط خوبی برقرار کرده بود و با همه رفیق بود و اهتمام زیادی به اجرای کارهای فرهنگی داشت و باورشان این بود که کارهای فرهنگی به مسجد رونق می دهد.

مدیرسابق کانون فرهنگی هنری شهدای شاهرخت با بیان اینکه شهید احمدی به اجرای نمایش نامه و ادعیه علاقه زیادی داشتند، می افزاید: ایشان برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بسیار تلاش می کردند و خستگی ناپذیر بود و با خوش اخلاقی و مهربانی و با برگزاری مسابقات ورزشی به جذب جوانان و نوجوانان به مسجد می پرداخت.  

وی به خاطره ای از شهید احمدی اشاره می کند و می گوید: در یکی از جلسات سینی چای بر روی پاهای ایشان واژگون و دچار سوختگی شد و ایشان همچنان روحیه شاد خود را حفظ کرده و با اصرار مسجدی ها راضی به رفتن به درمانگاه جهت درمان شد.

کد خبر 1785099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha