دین ابزاری برای حل مشکلات اجتماعی است

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دوری از دین آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد گفت: دین به عنوان ابزاری برای حل مشکلات اجتماعی عمل می‌کند.

وعد مرادبیگی نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام گفت: بی‌توجهی به دین و فرایض دینی سبب می‌شود تا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اختلافات خانوادگی و ... در جامعه بیشتر شود.

وی افزود: با استفاده از دین می‌توان تمام مشکلات را حل کرد به شرطی که بتوان به درستی توسط متخصصان آن‌ها را استنباط کرد و در زندگی به کار برد.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با اشاره اهمیت رشته مشاوره اسلامی در ایلام گفت: یکی از اهداف و رویکردهای طلاب و روحانیون بصیرت افزایی است آنها از طریق مشاوره های خود می‌توانند در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثری بردارند.

وی ادامه داد: دین می‌تواند به عنوان یک ابزار برای حل مشکلات اجتماعی عمل کند، بسیاری از متفکران، از جمله امام خمینی، بر این باورند که دین در تمامی ابعاد زندگی انسان، از جمله اجتماعی و اقتصادی، دخالت دارد و می‌تواند راه‌حل‌هایی برای معضلات جامعه ارائه دهد.

حجت‌الاسلام مرادبیگی گفت: معارف دینی مانند قرآن به عنوان منبعی برای هدایت و حل مشکلات زندگی بشر شناخته می‌شوند.

وی افزود: رشته مشاوره اسلامی به آموزش مبانی مشاوره بر اساس آموزه‌های قرآن و روایات می‌پردازد و هدف آن تربیت طلابی است که توانایی ارائه خدمات مشاوره‌ای به جامعه را داشته باشند که اکنون در استان ایلام دایر شده است.

کد خبر 1785310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha