حزب الله: اسرائیل جنوب لبنان را با بمب‌های خوشه ای ممنوعه بمباران کرد

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که رژیم صهیونیستی، صبح امروز منطقه بین شهرک‌های حانین و الطیری را با موشک‌های پر از بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه بین‌المللی بمباران کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، حزب الله لبنان امروز یکشنبه (۲۲ مهر ماه) اعلام کرد: با توجه به ادامه تجاوزات همه جانبه علیه لبنان، اسرائیل با موشک‌های مملو از بمب های خوشه ای ممنوعه بین المللی، منطقه بین شهرک‌های حانین و الطیری را در جنوب لبنان بمباران کرد.

در این بیانیه آمده است: بر اساس توافقات بین المللی، استفاده از بمب‌های خوشه‌ای که سال‌ها جان غیرنظامیان را به خطر انداخته است، مغایر با کنوانسیون ژنو و نقض حقوق بشر تلقی می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنایت وحشیانه جدیدی از رژیم صهیونیستی پس از ناتوانی مفتضحانه آن در عرصه رویارویی مستقیم با مجاهدین ما به سلسله جنایاتش اضافه شد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی که مورد حمایت نظامی و سیاسی آمریکاست و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را بمباران می‌کند، جامعه بین الملل و سازمان‌های بین المللی نیز درباره اقدامات این رژیم عاجر مانده‌اند.

از ۲۳ سپتامبر گذشته، اسرائیل دامنه نسل‌کشی را که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در غزه مرتکب شده است، گسترش داده و از طریق حملات هوایی، بیشتر مناطق لبنان را هدف قرار داده است.

بر اساس داده های رسمی لبنان، تا شامگاه شنبه، این حملات منجر به شهادت یک هزار و ۴۳۷ نفر و زخمی شدن چهار هزار و ۱۲۳ نفر شده است.

به گفته ناظران، حزب‌الله روزانه با موشک‌ها، پهپادها و گلوله‌های توپخانه‌ای، شهرک‌های نظامی را در پاسخ یه حملات رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 1785526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha