فریب تاریخی سیستم دفاعی اسرائیل/ میدان جنگ در کنترل حزب‎‌الله است

حمله حزب الله به تیپ گولانی همه نقشه‌های نتانیاهو برای ضعیف جلوه دادن این جنبش را نقش برآب کرد و نیروهای مقاومت نشان دادند که قوی‌تر از قبل برای شکست دشمن صهیونیستی عمل می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین‌الملل: حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاه نظامی تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در «بنیامینا» در جنوب حیفا یکی از خونین‌بارترین روزها را برای ارتش اسرائیل رقم زد.

برخی منابع تعداد سربازان اسرائیلی زخمی شده در حمله پهپادی پهپاد حزب الله را ۶۷ نفر اعلام کرده اند، اما منابع اسرائیلی برای پنهان کردن عمق فاجعه‌ای که گرفتار آن شده‌اند، تعداد سربازان کشته شده را حداکثر ۱۵ نفر اعلام کرده است.

اما آنچه مهم است این است که صحنه‌های پر هرج و مرج به سرعت به شبکه های اجتماعی راه یافت و با وجود دستور سختگیرانه نظامی رژیم صهیونیستی، این خبر به سرعت پخش شد.

ارتش اسرائیل سعی کرد کنترل داستان را دوباره به دست بگیرد، اما دیگر خیلی دیر شده بود. منابع پزشکی اسرائیل اعلام کردند که حداقل ۵۰ آمبولانس به محل حادثه شتافته‌اند و هرج و مرج در ورودی اورژانس بیمارستان‌های اسرائیل به صورت زنده از کانال‌های رسانه‌ای پخش شده است.

 مهم‌ترین مسئله‌ای که توجه تحلیلگران را به خود جلب کرده این است که پدافندهای اسرائیلی نه تنها موفق به رهگیری این پهپادها نشدند، بلکه حتی تلاشی هم برای انجام این کار نکردند.

این پرسش‌ها به پرسش‌های بی‌پاسخ حوادث قبلی اضافه شد، جایی که پدافند اسرائیل موفق به رهگیری نشد، یا در وهله اول برای سرنگونی پهپادها یا موشک‌های شلیک شده از لبنان فعال نشد.

 تحلیلگران می گویند که حزب الله در حال فریب سیستم دفاعی اسرائیل است و این خود نشانه آشکاری از قدرت حزب‌الله لبنان است.

 تحلیلگران می گویند که حزب الله در حال فریب سیستم دفاعی اسرائیل است و این خود نشانه آشکاری از قدرت حزب‌الله لبنان و مقاومت در منطقه  است.حزب‌الله در بیانیه‌هایی که منتشر کرده بود، تاکید داشت که جنگنده‌های آن به بسیاری از پایگاه‌های نظامی اسرائیل حمله کرده‌اند، تلاش‌های نفوذی مختلف به جنوب لبنان را مسدود کرده‌اند و حملات دقیق‌تری را انجام داده‌اند و اردوگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف قرار داده‌اند.

در یکی از این بیانیه‌ها حزب الله از اسرائیلی‌ها خواسته بود تا مناطق غیرنظامی را که توسط ارتش اسرائیل به عنوان نقطه ملاقات و سایر اهداف نظامی استفاده می شود، تخلیه کنند.

این در حالی است که ارتش اسرائیل از خانه‌های شهرک‌نشینان در برخی شهرک‌ها در شمال فلسطین اشغالی به‌عنوان محل تجمع افسران و سربازان خود استفاده می‌کند و پایگاه‌های نظامی آن که تجاوز به لبنان را هدایت می‌کنند در محله‌های شهرک‌نشین در شهرهای بزرگ اشغالی مانند حیفا، طبریه و عکا قرار دارند. 

به گفته تحلیلگران حمله به تیپ گولانی همه نقشه‌های نتانیاهو برای ضعیف جلوه دادن حزب‌الله را نقش برآب کرد و نیروهای مقاومت نشان دادند که ترور «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله نه تنها این جنبش را ضعیف نکرده بلکه موجب شده است تا راه‌های جدیدی را برای مقابله با دشمن صهیونیستی در پیش بگیرد.

به گفته تحلیلگران حمله به تیپ گولانی همه نقشه‌های نتانیاهو برای ضعیف جلوه دادن حزب‌الله را نقش برآب کرد و نیروهای مقاومت نشان دادند که ترور «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله نه تنها این جنبش را ضعیف نکرده بلکه موجب شده است تا راه‌های جدیدی را برای مقابله با دشمن صهیونیستی در پیش بگیرد.

اما ارتش اسرائیل پس از حمله پهپادی عمیق حزب‌الله به تیپ گولانی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف و شکست خود اعلام کرد که در حال آغاز تحقیقات درباره این موضوع است.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که در تحقیقات اولیه مشخص شده است که دو پهپاد از دریا به فضای هوایی اسرائیل نفوذ کردند، یکی سرنگون شد اما دیگری موفق شد خود را به هدف برساند.

همچنین بر اساس رسانه‌های اسرائیلی تحقیقات نشان داده است که هلیکوپترهای اسرائیلی سعی کردند این پهپاد را ساقط کنند اما موفق نشدند، اما حقیقت این نیست و همه این‌ها دروغ‌پردازی‌هایی برای توجیه ضعف نظامی و اطلاعاتی اسرائیل است.

این دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای صرفا برای این است که به افکار عمومی القا شود، ارتش کنترل همه چیز را در دست داد، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که روایت ارتش از این رویدادها را باور کنیم و این به چند دلیل است. اول اینکه، روایت نظامی در رابطه با جنگ چه در غزه و چه در لبنان،عمدتا بر اساس دروغ‌ها و جعل‌های آشکار ساخته شده و همه تحلیلگران بر این امر واقف هستند. دوم اینکه، بیشتر منابع رسانه‌ای اسرائیلی می‌گویند که هنگام برخورد پهپاد به هدف، هیچ پدافند هوایی در کار نبود که چنین چیزی اگر وجود داشته باشد حاکی از ضعف رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در منطقه است.سوم اینکه، با وجود این واقعیت که تحقیقات اولیه ارتش اسرائیل اطلاع قبلی آنها از نفوذ پهپاد را تایید کرده، هیچ آژیر خطری در منطقه شنیده نشد.

تحلیلگران می‌گویند که هر چقدر هم رژیم صهیونیستی غافلگیری خود در حمله پهپادی حزب‌الله را توجیه کند باز هم انچه واضح و مبرهن است این است که حزب الله کنترل میدان جنگ را در دست دارد.

تحلیلگران می‌گویند که هر چقدر هم رژیم صهیونیستی غافلگیری خود در حمله پهپادی حزب‌الله را توجیه کند باز هم انچه واضح و مبرهن است این است که حزب الله کنترل میدان جنگ را در دست دارد.

درست اندکی قبل از اینکه حزب الله عملیات خود و بسیاری از عملیات های دیگر را در شمال انجام دهد، ارتش اسرائیل به توانایی خود برای کاهش توان مقاومت لبنان از طریق حملات قبلی رجز خوانی می کرد، اما آنچه امروز رخ داده است و آمار بالای تلفات، چیز دیگری را نشان می دهد.

حزب‌الله لبنان نه تنها اطلاعات دقیقی از مکان اردوگاه نظامی اسرائیل داشت، بلکه زمان دقیقی را برای آن انتخاب کرد، زیرا می دانست که سربازان در یک زمان مشخص و در یک مکان ثابت در غذاخوری ملاقات خواهند کرد.

علیرغم اطمینان‌های نظامی رژیم صهیونیستی، گفتگو در اسرائیل اکنون نه تنها در مورد زرادخانه‌های موثر و قدرتمند حزب‌الله است بلکه به اطلاعات موثر و قدرتمند آنها نیز می‌پردازد.

کد خبر 1785616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha