تربیت نسل جدید اولویت مدرسه و خانه باشد

امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: تربیت نسل جدید اولویت مدرسه و خانه باشد و مسئولان آموزشی و پدر و مادر در کنار همه دغدغه های خود این اصل را نباید فراموش کنند.

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به ضرورت تربیت به عنوان یک ماموریت مهم برای خانواده‌ها و نظام آموزشی اظهارداشت: فرزند حقوق زیادی دارد که باید پدر و مادر به آن رسیدگی کنند اما موضوع تربیت انکار نشدنی بوده و نمی‌توان کم گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موضوع تربیت تنها مخصوص یک فرد نیست، افزود: فرد با نوع تربیت خود در جامعه تاثیر می‌گذارد و تربیت سالم قادر به گره‌گشایی در محیط و در ارتباط با دیگران می‌شود.

وی ادامه داد: تربیت سازنده در دوران تحصیلی توسط نظام آموزشی تحت تاثیر قرار می‌گیرد که مدرسه و دانشگاه باید سهم خود را ایفا کنند و در این امر خانواده و مراکز آموزشی در کنار همدیگر هستند.

حجت الاسلام به پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این ارتباط همسو و هم پشانی این دو نهاد خدمتی به دانش آموز و آینده جامعه خواهد بو که اگر والدین با معلمان ارتباط هدفمند داشته باشند این امر محقق می شود.

وی با بیان اینکه نسل آینده نیازمند تربیت سالم و هدفمند است، تصریح کرد: در این راستا همکاری مشترک بین خانواده و مسئولان مدرسه کارگشا بوده که در این جریان نهادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی هم نقش دارند.

کانون‌های مساجد در کنار اولیا و مربیان

امام‌جمعه نجف‌آباد کانون های مساجد را از جمله مراکز همسو در نظام تربیتی دانست و اذعان داشت: بخشی از فراغت دانش آموزان پس از مدرسه می تواند در این نهادهای فرهنگی طی شود که در جریان تربیت سالم نقش دارد.

وی ادامه داد: پیوند بین پدر و مادر و معلمان به واسطه ارتباط با کانون های مساجد هم تکمیل شده و اینگونه در منزل، مدرسه و محیط عمومی خدمات فراغتی موثری ارائه می‌شود.

حجت الاسلام حسناتی ارائه برنامه مناسب در کانون های فرهنگی و هنری را برای تربیت نسل جدید مهم خواند و اذعان داشت: جذب به مسجد و فعالیت های فرهنگی و دینی ماموریت مهمی است که باید این روزها رقم بخورد.

کد خبر 1785707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha