کارگران مسلمان، قربانی سیاست‌های تبعیض‌آمیز جدید در هند

مسلمانان در هند به دنبال اجرای سیاست تبعیض آمیز اخیر در دو ایالت این کشور که رستوران‌ها را ملزم می کند، اسامی همه کارمندان خود را در معرض دید عموم قرار دهند با پایان کار و تعطیلی مشاغل روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « geo.tv»، مسلمانان در هند به دنبال اجرای سیاست تبعیض آمیز اخیر در دو ایالت این کشور که رستوران‌ها را ملزم می کند اسامی همه کارمندان خود را در معرض دید عموم قرار دهند با پایان کار و تعطیلی مشاغل روبرو هستند.

بر اساس گزارش اخیر گاردین، این سیاست ابتدا توسط «یوگی آدیتیانات»، وزیر ارشد «اوتار پرادش» که یک راهب تندرو هندو نیز هست، معرفی شد.

در این گزارش آمده است، در حالی که مقامات استدلال می کنند که این سیاست با هدف اطمینان از رعایت مقررات بهداشتی و ایمنی است، منتقدان استدلال می کنند که این یک حمله هدفمند به کارگران مسلمان و مکان‌های اسلامی است.

در هند، نام‌ها به طور گسترده نشان‌دهنده وابستگی‌های مذهبی و طبقه‌ای هستند که منجر به ترس در میان صاحبان مشاغل مسلمان در اوتار پرادش شده است.

«اوتار پرادش» توسط حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتابه رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر هند اداره می‌شود.

مسلمانان از حملات هدفمند احتمالی یا تحریم اقتصادی گروه‌های تندرو هندو که در ایالت فعال هستند، نگرانند.

در این گزارش آمده است که «آدیتیانات» از زمان تصدی پست ریاست در سال ۲۰۱۷، چندین سیاست را ارائه کرده است که متهم به هدف قرار دادن مسلمانان یا دامن زدن به تئوری های توطئه ضد مسلمانان هستند.

به گفته صاحبان مشاغل در اوتار پرادش، در بسیاری از مشاغل کارکنان مسلمان را در نتیجه قوانین جدید اخراج کرده‌اند.

سایر مشاغل تحت مدیریت مسلمانان نیز می‌گویند که قبلا در نتیجه این سیاست مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند و برخی در فکر تعطیلی مشاغل بودند.

صاحب یک رستوران در «مظفرنگار» اوتار پرادش، گفت که چهار کارمند مسلمان خود را در ماه ژوئیه پس از اینکه پلیس از او خواسته بود نام همه کارگران را روی تابلویی در بیرون بگذارد، اخراج کرد.

او گفت: من مجبور شدم کارکنان مسلمان خود را اخراج کنم زیرا به دنبال این دستور نگران امنیت آنها بودم. دستور نمایش نام‌ها مسلمانان را بسیار آسیب‌پذیر کردن است، چرا که اگر تنش‌های جمعی ادامه داشته باشد، مسلمانان به راحتی شناخته می‌شوند و هدف قرار می‌گیرند.

در هند، درخواست برای تحریم اقتصادی مسلمانان امری غیرعادی نیست و در پنج سال گذشته حملات فزاینده‌ای علیه فروشندگان مسلمان وجود داشته است.

ماه گذشته بروشورهای ضد مسلمانان در ایالت «هیماچال پرادش» توزیع شد که از شهروندان می‌خواست از مغازه‌ها و غرفه های مسلمانان اجناس نخرند.

در این بروشورها درخواست شده بود که هندوها مغازه ها را به بیگانگان اجاره ندهند و هیچ گونه تجارتی با مسلمانان انجام ندهند، برای دوختن لباس‌های خود نزد خیاط مسلمان نروند و غذا و سایر مایحتاج را فقط از مغازه داران هندو بخرند.

در میان این ترس و آزار، بسیاری از مسلمانان ناگهان مغازه‌های خود را تعطیل کردند که می‌تواند منجر به مشکلات اقتصادی زیادی برای آنها شود.

کد خبر 1785768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha