وجود ۲۵ نمازخانه و مسجد در بنادر هرمزگان

عباس نژاد، از وجود ۲۵ نمازخانه، مسجد و سکوی نماز در بندر شهید رجایی، بنادر تابعه و شهرک های مسکونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حسین عباس نژاد در تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده حوزه فرهنگی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای سال جاری تاکنون، با اشاره به به ساخت و ساز مسجد بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین مرکز فرهنگی در بزرگترین بندر تجاری و بازرگانی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ نمازخانه، مسجد و سکوی نماز در بندر شهید رجایی، بنادر تابعه و شهرک‌های مسکونی وجود دارد.

وی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره‌کل و بررسی مشکلات در بندر شهید رجایی و شهرک‌های مسکونی به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی یاد کرد و افزود: برپایی غرفه‌های فرهنگی با محوریت عفاف و حجاب در بنادر مسافری و دعوت از گروه‌های جهادی به منظور تبلیغ شعائر دینی و حجاب در بنادر مسافری از دیگر فعالیت هاست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزبانی از اردوهای راهیان پیشرفت از سراسر کشور در بندر شهید رجایی و برگزاری دوره‌های توانمندسازی راهبران سفرهای دریایی را از دیگر اقدامات حوزه ترویج امور فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه بنادر در توسعه و رونق اقتصادی مناطق مختلف این استان، گفت: هرمزگان با دارا بودن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول سواحل، ظرفیت بسیار خوبی در بخش دریایی برای توسعه مناطق بندری و رونق اقتصاد دریامحور و معیشت ساحل‌نشینان دارد.

عباس نژاد با بیان اینکه استان هرمزگان سهم قابل توجهی از دریا را داراست، به نقش اثرگذار زیرساخت‌های گردشگری دریایی بر معیشت ساحل نشینان اشاره کرد و افزود: توسعه بنادر کوچک در استان هرمزگان اتفاقی اثرگذار و مهم در رونق اقتصادی ساحل نشینان است که به همت سازمان بنادر رقم خورده است.

وی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های بندری و دریایی و طرح‌های مردم‌محور در بنادر مالکیتی و حاکمیتی از جمله احداث بندرگاه چندمنظور خمیر، سیریک، ابوموسی و توسعه بندر شهید حقانی، اسکله بندر نخل ناخدا و جزیره هرمز به عنوان طرح‌های شاخص گردشگری دریایی ضمن ارتقا ایمنی و سفرهای دریایی به توسعه فرهنگ دریایی نیز کمک زیادی می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، همچنین فراهم ساختن تسهیلات لازم به منظور گسترش امور تجارت دریایی، جلوگیری از ورود و صدور کالاهای قاچاق، تردد ایمن کشتی‌های تجاری، جستجو و نجات دریایی، بازرسی از شناورها و کشتی‌ها از دیگر اقدامات برشمرد.

وی افزود: تسریع در امر تخلیه و بارگیری و از بین بردن مدت انتظار نوبت کشتی‌ها به منظور کمک به اقتصاد کشور نمونه‌های دیگری از اقدامات انجام شده در راستای تحقق برنامه‌های اقتصادی کشور، سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور از سوی رهبر انقلاب و توسعه فرهنگ دریایی و ارزش‌های دینی است.

کد خبر 1785833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha