۱۴۹ میلیارد تومان از مطالبات بیمه سلامت خراسان جنوبی پرداخت شد

اربابی گفت: ۱۴۹ میلیارد تومان از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان جنوبی مربوط به نیمه نخست امسال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی اربابی امروز چهارشنبه (۲۵ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸۵ هزار نفر از مردم اسان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: ۷۱۰ موسسه و مرکز درمانی در خراسان جنوبی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که به بیماران خدمت ارائه می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۹۱۵ مددجوی بهزیستی نیز در سامانه بیمه سلامت خراسان جنوبی نشان‌دار شده‌اند که در ۶ نوع بیماری خدمت دریافت می‌کنند.

اربابی با بیان اینکه ۵۹ کد خدمتی در حوزه توانبخشی برای بیمه سلامت تعریف شده است گفت: ۱۰۷ مرکز فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، ارتوپدی و فنی، گفتار درمانی و بینایی سنجی طرف قرارداد هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۷ نوع بیماری تحت حمایت صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص قرار گرفته است، گفت: برای ۵۱ مورد آن دستورالعمل‌های وجود دارد که برای نشان‌دار شدن پزشک معالج باید بیمار مورد نظر را نشان‌دار کند و مدارک مورد نظر را هم به بیمه سلامت ارائه کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: ۱۴۹ میلیارد تومان از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد این اداره کل مربوط به نیمه نخست امسال پرداخت شده است.

اربابی ادامه داد: همچنین ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات سال ۱۴۰۲ مربوط به خدمات پرستاری نیز پرداخت و تسویه شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال مبلغ پرداختی به خدمات روستایی سطح یک در استان ۵۸ میلیارد تومان بوده است، افزود: در چهار ماه ابتدای امسال ۱۰هزار و ۱۳۵ پرونده بستری برای افراد تحت پوشش این سازمان در استان تشکیل شده است که هزینه پرداختی سهم سازمان بیمه سلامت ۱۵۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در نیمه نخست امسال امسال ۶۳۵ هزار مراجعه سرپایی به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد استان ثبت شده است که سهم پرداختی بیمه سلامت استان ۸۹ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 1785889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha