۴۰۰ هزار فلسطینی در معرض خطر مرگ به دلیل گرسنگی

ناظر حقوق بشر اروپا- مدیترانه هشدار داد که ۴۰۰ هزار فلسطینی اگر در عملیات نظامی بی امان نیروهای اشغالگر اسرائیل در شمال غزه کشته نشوند، از گرسنگی خواهند مرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « palestinechronicle»، ناظر حقوق بشر اروپا- مدیترانه هشدار داد که ۴۰۰ هزار فلسطینی اگر در عملیات نظامی بی امان نیروهای اشغالگر اسرائیل در شمال غزه کشته نشوند از گرسنگی خواهند مرد.

این گروه حقوق بشری در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممانعت رژیم صهیونیستی برای ورود کمک‌ها به غزه در چند هفته گذشته، همراه با عملیات نظامی گسترده‌ای که در این منطقه انجام می‌دهد نه تنها فلسطینی‌ها را در معرض خطر بالای کشته شدن در اثر بمباران قرار داده است، بلکه همچنین خطر مرگ به دلیل گرسنگی را برای آنها به ارمغان آورده است.

در این بیانیه آمده است: به دلیل ادامه محاصره رژیم صهیونیستی، حدود ۲۰۰ هزار فلسطینی در استان شمالی غزه اکنون ۱۰ روز کامل است که بدون غذا و آب آشامیدنی هستند.

این بیانیه می افزاید: این در حالی رخ می دهد که ارتش رژیم صهیونیستی به تهاجم خود به منطقه ادامه داده و خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی بسیاری را ویران کرده است.

این سازمان بین‌المللی گفت که ده‌ها فلسطینی محبوس شده در اردوگاه آوارگان جبالیا هنگامی که به دنبال تامین مواد غذایی از مرکز تدارکات آژانس امداد و پناهندگان سازمان ملل متحد (آنروا) بودند، هدف حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل قرار گرفتند.

ناظر حقوق بشر اروپا- مدیترانه مقامات اشغالگر اسرائیل را به استفاده از سلاح گسرنگی دادن به فلسطینی‌ها برای ادامه نسل‌کشی آنها متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: با توجه به تصمیم اعلام شده اسرائیل برای جلوگیری از ورود هرگونه کمک به شمال غزه، بازماندگان بمباران در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و اسرائیل از گرسنگی به عنوان یک سلاح کشنده علیه آنها استفاده می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این گونه اقدامات اسرائیل به منظور نابودی واقعی مردم فلسطین است و نیت آشکار آن را برای ادامه نسل کشی که بیش از یک سال است در نواز غزه وجود دارد، نشان می دهد.

کد خبر 1785900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha