ولایت، ستون خیمه دین است

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه در زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) هشت مرتبه ارتباط با ولایت و ثمرات آن ذکر شده است، گفت: طبق روایت، محور اصلی خیمه دین ولایت است و نماز بی ولایت اثری نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها در میان امام زادگان مقدس ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و  نکاتی که در خصوص این بانو در کتب تاریخی و روایت ذکر شده است خاص و کم نظیر است.

مؤمنی افزود: از امتیازات بالای حضرت معصومه(س) زیارت نامه انشا شده توسط معصوم است که امام رضا علیه‌السلام هم اصل زیارت و هم ادب در ورود را بیان کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه گفت: آمادگی جسم و روح برای زیارت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها امری مهم است و کسی که می‌خواهد مضجع شریف این بانوی بزرگوار را زیارت نماید باید با آمادگی کامل به زیارت مشرف شود.

وی تأکید کرد: زیارت‌نامه حضرت مأثوره از طرف امام معصوم است و عالی‌ترین و بالاترین معارف شیعه در زیارت‌نامه حضرت آمده و اهمیت تسلیم در برابر خداوند و رضایت به مقدرات الهی در متن زیارت‌نامه وجود دارد و هیچ مطلب از مسائل دنیوی در زیارت‌نامه حضرت بیان نشده است.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: تمام محتوای زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) ناظر به عاقبت به خیری است و اهمیت و مقام شفاعت از نکات بسیار مهم در خصوص ویژگی‌های حضرت است.

وی با تأکید بر اینکه بانوی کرامت دارای مقامی است که هم در دنیا و هم در آخرت می‌تواند در عاقبت شیعیان نقش آفرین باشد، افزود: جایگاه ولایی، تکوینی، تاریخی و اجتماعی حضرت از دیگر خصائص ویژه بانوی کرامت است و اینکه به برکت حضور حضرت معصومه(س) در قم، عِلم از این شهر به اقصی نقاط دنیا منتشر شده است.

مؤمنی ادامه داد: در زیارت‌نامه حضرت هشت مرتبه ارتباط با ولایت بیان شده و ثمرات آن ذکر شده است و طبق روایت، محور اصلی خیمه دین ولایت است و نماز بی ولایت اثری نخواهد داشت.

وی ولایت را از نعمات باطنی دانست و گفت: سلامت جسم نعمت ظاهری است و سلامت روح و اعتقادات سالم از نعمات باطنی خداوند است؛ نعمات باطنی دارای درجاتی است و خداوند از این نعمت ولایت سؤال خواهد کرد.

کد خبر 1785915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha