نان کامل برای اولین بار در خراسان جنوبی پخت شد

۶ نانوایی در بیرجند و ۹ نانوایی در شهرستان ها پخت نان کامل را برای اولین بار در خراسان جنوبی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز چهارشنبه (۲۵ مهر) در آیین شروع پخت نان کامل در بیرجند، اظهار داشت: از امروز نان به صورت کامل در استان خراسان جنوبی پخت می‌شود.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ضمن توصیه به مردم، گفت: مردم اگر به فکر سلامتی فرزندان خود هستند از نان کامل استفاده کنند، اگرچه به لحاظ رنگ، این نوع نان بازار پسند نیست.  

وی خطاب به نانوایان هم گفت: این زمینه برای نانوایان فراهم شده تا در کنار پخت نان معمولی، نان کامل هم داشته باشند تا نان با کیفیت بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد.  

وی خواستار اجرایی کردن فرهنگ نان کامل در استان شد و افزود: از کارخانه های آرد درخواست داریم خط تولید آرد کامل را در استان راه اندازی کنند تا مجبور نباشیم آرد کامل را از استان های دیکر با هزینه های بیشتر تهیه کنیم چراکه این مهم بر قیمت نهایی نان هم تاثیرگذار است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ۶ نانوایی در مرکز استان و ۹ نانوایی در شهرستان ها پخت نان کامل را شروع کرده اند و امروز سه نانوایی هم پخت نان رایگان در بیرجند انجام می دهند تا فرهنگ استفاده از نان کامل رایج شود.

گفتنی است؛ نان گندم کامل از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شود و این خود بهترین دلیل برای اثبات سالم‌بودن آن است. پزشکان تغذیه معتقدند اگر به‌دنبال حفظ سلامتی و بهره‌مندی از مواد مغذی موردنیاز بدن هستید، نان سبوس‌دار را جایگزین نان‌های دیگر کنید.

کد خبر 1785928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha