زنگ خطر به صدا در آمد؛ محو میراث فرهنگی کشمیر در برنامه دولت «مودی»

مردم کشمیر زنگ خطر را به دلیل برنامه دهلی به منظور محو میراث فرهنگی و هویتی شان به صدا در آوردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صوت پاکستان، مردم کشمیر درباره توطئه ای که توسط دولت «نارندرا مودی» در هند برای از بین بردن هویت منحصر به فردشان و تبدیل اکثریت مسلمان در جامو و کشمیر به اقلیت ایجاد شده است، زنگ خطر را به صدا در می آورند.

 رسانه‌های کشمیر گزارش دادند که رهبران هندوتوا قصد دارند میراث فرهنگی متمایز کشمیر را از بین ببرند و تمدن هندو پیش از اسلام در این منطقه را احیا کنند.

حزب بهاراتیا جاناتا و سازمان آر. اس. اس این برنامه را در دستورکار خود قرار دارند و به دنبال تحقق آرزوی دیرینه شان برای یکپارچه کردن کامل جامو و کشمیر اشغالی با هند هستند.

این برنامه اعمال ایدئولوژی هندوتوا در سرزمین‌های مسلمان نشین را در برمی گیرد و پایه و اساسی هدفمند و سیستماتیک برای استعمارگری است.

در این گزارش آمده است که ماده ۳۷۰ باهدف اسکان غیرکشمیری‌ها در این منطقه لغو شده است. این مسئله باعث می‌شود که کشمیری‌ها بیکار شوند و در سرزمین خود صاحب زمین نباشند.

در همین حال، کشمیری‌ها متعهد به مقاومت دربرابر این تلاش‌ها هستند و اعلام کردند که ترجیج می دهند بمیرند تا برده نیروهای افراطی هندو شوند.

کشمیری‌ها، از جامعه جهانی خواستند تا مداخله کنند و از سرزمین و هویت شان محافظت کنند. همچنین مردم کشمیر می ترسند که میراث فرهنگی شان از جمله زبان، موسیقی و سنت‌های آن برای همیشه از بین برود، در صورتی که اجازه اجرای این برنامه داده شود.

کد خبر 1785937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha