اخراج سربازان اسرائیلی امضا کننده نامه اعتراضی

به دنبال امضای نامه اعتراضی ۱۳۰ سرباز اسرائیلی مبنی بر اینکه اگر توافق برای تبادل اسرا صورت نگیرد، خدمت نخواهند کرد، ارتش اسرائیل آنها را از کار اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، روزنامه عبری «هاآرتص» روز سه‌شنبه نوشت: ارتش اسرائیل ده‌ها سرباز ذخیره را که اعلام کرده بودند اگر توافقی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی در نوار غزه حاصل نشود، از ادامه خدمت سربازی خودداری می‌کنند، آنان را از خدمت تعلیق کرد.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل با سربازانی که نامه اعتراضی را امضا کرده بودند، تماس گرفت و اطلاع داد که از کار برکنار خواهند شد.

این روزنامه گفت: یکی از سربازانی که نامه را امضا کرده است، به همکارانش اطلاع داده که فرماندهانش در این مورد از او سوال کرده اند، اما او امضای آن را رد کرده است.

یکی دیگر از سربازان این تماس تلفنی را «تهدید» توصیف کرد و یکی دیگر گفت که فرمانده گردانش  در تماس وی را توبیخ کرده است و  در پایان تصمیم گرفته شد که وی از خدمت تعلیق شود.

این روزنامه یک هفته پیش نوشته بود: ۱۳۰ سرباز اسرائیلی نامه‌ای را امضا کردند که در آن هشدار داده  بودند،  تا زمانی که دولت برای دستیابی به توافق درباره گروگان‌ها تلاش نکند، دیگر خدمت نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این نامه خطاب به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، وزرای دولت و رئیس ستاد ارتش «هرتزی هالوی» نوشته شده بود.

اسرائیل تخمین می‌زند که  ۱۰۱ اسیر اسرائیلی در نوار غزه وجود دارد، در حالی که جنبش حماس اعلام کرد که ده‌ها زندانی در حملات تصادفی اسرائیل کشته شده‌اند.

کد خبر 1785966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha