لبنان، شکایت جدیدی در مورد حملات اسرائیل به شورای امنیت ارائه کرد

وزارت امور خارجه لبنان از ارسال شکایتی به شورای امنیت درباره حملات اسرائیل خبر داد و گفت: این شکایت نقض حاکمیت لبنان و هدف قرار دادن غیرنظامیان و امدادگران توسط اسرائیل را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد: شکایتی به شورای امنیت درباره حملات اسرائیل ارائه دادیم و در این شکایت، نقض حاکمیت لبنان و هدف قرار دادن غیرنظامیان و امدادگران توسط اسرائیل را محکوم کردیم.

این وزارتخانه اعلام کرد: این شکایت، به عنوان بخشی از شکایات دوره‌ای برای مستند کردن تجاوزات اسرائیل و فشار وارد کردن بر جامعه بین المللی و شورای امنیت برای توقف حملات این رژیم تنظیم شده است.

در این بیانیه آمده است: لبنان در این شکایت نقض مستمر حاکمیت اسرائیل در دریا، زمین و هوا و هدف قرار دادن مراکز ارتش لبنان، آمبولانس‌ها و آژانس‌های امدادی و غیرنظامیان با بمباران بی‌رویه شهرها و روستاها را محکوم کرده است.

همچنین در این شکایت به حملاتی که به شهر آیطو، و دو منطقه النویری و راس النبع صورت گرفته و ایستگاه‌های حمل و نقل آبی و گذرگاه کارخانه مرزی را هدف قرار داده است و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها غیرنظامی شده است، اشاره شده است.

همچنین به حمله به اطراف قلعه بعلبک که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و در بازار تاریخی نبطیه قرار دارد، اشاره کردیم.

لبنان همچنین سیاست انحلال و ترورهای سیستماتیک اسرائیل از طریق حملات هوایی ناگهانی به شهرها، روستاها و محله های پرجمعیت را بدون توجه به جان غیرنظامیان محکوم کرد و خاطرنشان کرد: اسرائیل با زور و ابزارهای نظامی خصمانه تلاش می‌کند دیدگاه امنیتی خود را به منطقه علیه حاکمیت وامنیت کشورها و مردم منطقه تحمیل کند و در این راه استناد به ادعاهایی که هیچ مدرکی ندارد، می‌کند و تنها این کار به ادعای دفاع از خود صورت می‌گیرد.

لبنان از شورای امنیت خواست تجاوزات گسترده و مستمر اسرائیل علیه خود و مردمش و تهاجم زمینی به اراضی آن را محکوم کند» و «اسرائیل را ملزم به اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت برای توقف درگیری‌ها و خروج فوری از تمام خاک لبنان کند.

کد خبر 1786002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha