همه ما وامدار فرهنگ و اسطوره‌های آذربایجان هستیم

یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در حالی در تبریز افتتاح شد که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این رویداد گفت: آذربایجان فراتر از جغرافیاست، ایران بدون تبریز و آذربایجان ابتر است همه ما وامدار تاریخ، فرهنگ و اسطوره‌های این دیار هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری عصر امروز چهارشنبه ۲۵مهر با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، خدادادی، رییس کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، دکتر نوین، نماینده تبریز در مجلس، رجب پور رییس تشکل های گردشگری استان آذربایجان شرفی، دکتر سرمست، استاندار آذربایجان شرقی و سفیر تاجیکستان ور محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی تبریز افتتاح شد.  

صالحی امیری:آذربایجان و تبریز در دو نقطه تاریخی ایران را از استبداد نجات داد


مراسم یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با تلاوت کلام مجید و سرود ملی آغاز شد. سپس با اجرای قطعات موسیقی  آذری آغاز شد.  

صالحی امیری:آذربایجان و تبریز در دو نقطه تاریخی ایران را از استبداد نجات داد
نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری تبریز، یکی از رویدادهای بزرگ کشور است که در هر دوره از برگزاری آن هنرمندان، صنعتگران و خبرنگاران از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند.  

صالحی امیری:آذربایجان و تبریز در دو نقطه تاریخی ایران را از استبداد نجات داد
یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به همت اداره کل میراث فرهنگی استان وتشکل های گردشگری استان آذربایجان شرقی  برپا شده است در این نمایشگاه کشورهای عراق، تاجیکستان، ازبکستان، ترکیه حضور دارند.

صالحی امیری:آذربایجان و تبریز در دو نقطه تاریخی ایران را از استبداد نجات داد

آذربایجان و تبریز در دو نقطه تاریخی ایران را از استبداد نجات داد
  
در این مراسم سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سومین نمایشگاه صنایع دستی تبریز گفت:این جغرافیا سرزمین رمزها و رازهاست من به مردم غیور و فهیم استان آذربایجان شرقی و مردم باشرافت و فضیلت تبریز ارادت دارم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش تبریز و آذربایجان شرقی در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی گفت: آذربایجان و تبریز در دو نقطه تاریخی ایران را از استبداد نجات دادند، یکی  مشروطیت که ایرانیان را از زنجیر استبداد رهایی داد و دیگری انقلاب اسلامی که نسیم آزادی وزیدن گرفت، از این منظر همه جهانیان و ایرانیان به آن افتخار می‌کنند.  


وی تاکید کرد: آذربایجان فراتر از جغرافیاست؛ ایران بدون تبریز و آذربایجان ابتر است همه ما وامدار تاریخ فرهنگ و اسطوره‌های این دیار هستیم.  


صالحی امیری اظهار کرد: امیدوارم یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سومین نمایشگاه صنایع دستی تبریز فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در زمینه گردشگری و صنایع دستی باشد.  

صالحی امیری:آذربایجان و تبریز در دو نقطه تاریخی ایران را از استبداد نجات دادصالحی امیری:آذربایجان و تبریز در دو نقطه تاریخی ایران را از استبداد نجات داد


در پایان این مراسم تمبر یادبود یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولان حاضر در این رویداد باطل شد.      
یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.   

کد خبر 1786031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha