طرح امین یکی از راه‌های تحقق تربیت دینی دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: برای تحقق اهداف تربیتی و دینی آموزش و پرورش حضور روحانیت در مدارس لازم است که یکی از راه‌های ورود آن‌ها طرح امین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، علی مطهری امروز در نشست مربیان طرح امین ارومیه با دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات شهید آوینی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: دورنمای آموزش و پرورش و هدف‌گذاری نهایی این نهاد تحویل افرادی به جامعه است که بتوانند در روزهایی که تهدیدهای جدی فکری و جانی وجود دارد، خود را نشان بدهند و پای کار بیایند و صلابت و استواری خود را در مرحله عمل نشان دهند و تحقق این کار بسی دشوار است.

وی افزود: پایه همه فعالیت‌های ما اعتقاد دینی ماست و هر اندازه این اعتقادات قوی‌تر باشد خود را در بحران‌ها نشان می‌دهد چنان‌که خود در دفاع مقدس، دفاع از حرم و امت اسلامی خود را نشان داد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای تحویل افراد معتقد به مبانی دینی و انقلاب لازم است حوزه‌های علمیه که ظرفیت بالایی دارند پای کار آمده و نقش ایفا کنند و به همین دلیل هم رهبر انقلاب تاکید دارند که حوزه‌های علمیه به مجموعه تعلیم و تربیت ورود کنند.

مطهری ادامه داد:  مسئله تربیت در آموزش و پرورش فقط شش تا ۱۸ سال نیست و از بدو تولد کودک تا زمان دیپلم گرفتن آموزش و پرورش وظیفه تربیتی دارد و تمام مجموعه‌های فعال در این زمینه یر نظر این وزارت خانه هستند و امورات‌شان که به آموزش و پرورش سپرده شده است و روحانیت و حوزه باید از این ظرفیت استفاده کند.

وی تصریح کرد: در سال ۷۹ اولین تفاهم‌نامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش امضا شد و در سال ۸۵ تفاهم‌نامه‌ای دیگر امضا شد و تاکنون ادامه دارد و ادامه آن نیز هدف‌مند است.

مطهری عنوان کرد: برای تحقق اهداف تربیتی و دینی آموزش و پرورش حضور روحانیت در مدارس لازم است که یکی از راه‌های ورود آن‌ها طرح امین است که لازم است از این بابت از مدیران حوزه علمیه آذربایجان‌غربی به‌جهت همکاری کامل تشکر کنیم.

وی ادامه داد: دو سال قبل یکی از گله‌های مدیران حوزوی نامطلوب بودن همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه بود اما امروز ما خودمان التماس می‌کنیم که به تعداد مربیان امین در مدارس اضافه کنید و این امر با همکاری مسئولین ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش و این وزارت‌خانه استمرار خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: عرصه تربیت دانش آموز مومن و انقلابی یک نبرد جدی است و فضای مجازی پر از شبهات اعتقادی است و باید روحانیت دانش‌آموزان را با استدلال متقاعد کنند که ذخیر آخرت آن‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: حضور روحانیت در مدارس اگر همراه با دلیل و استدلال در جواب به شبهات باشد ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود.

مطهری در پایان گفت: تعداد خواهران طلبه فعال در طرح امین دو برابر برادران است و هدفگذاری ما امسال ۸۲۰نفر طرح امین در استان است.

کد خبر 1786034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha