درک مشترکی در منطقه نسبت به احتمال گسترش جنگ وجود دارد

 وزیر امورخارجه ایران گفت: درک مشترکی اکنون نسبت به خطر درگیری‌ها در غزه و لبنان و وضعیت آوارگان همچنین احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، سید عباس عراقچی، در بدو ورود به استانبول برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه «۳+۳» با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به تهاجمات رژیم صهیونیستی و شرایط خطرناک منطقه، سفرهایی به منطقه داشتم؛ در دور اخیر نیز پس از اردن و مصر اکنون به ترکیه آمده ام که این سفر با دومین اجلاس وزرای خارجه «۳+۳» مصادف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه اکنون درک مشترکی نسبت به خطر درگیری ها در غزه و لبنان و وضعیت آوارگان و احتمال گسترش جنگ وجود دارد. همیشه با ترکیه روابط خوبی داشتیم و در دیدار با وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور نیز مشورت و رایزنی های منطقه ای صورت خواهد گرفت.

عراقچی افزود: اجلاس «۳+۳» نیز البته بدون حضور گرجستان برگزار خواهد شد، ولی بقیه کشورهای منطقه این عزم و اراده را نشان داده اند که در خصوص مسائل منطقه قفقاز گفت‌وگوها کرده و هماهنگی هایی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید مراقبت کنیم موضوعات منطقه ای به طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود و ترتیبات امنیتی و سیاسی منطقه باعث صلح و ثبات در منطقه شود.

یادآور می شود، دومین نشست «۳+۳» پیش از این و در سال گذشته، با حضور وزرای خارجه روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان، به میزبانی وزیر امور خارجه ایران، در تهران برگزار و طی آن به بررسی مسائل منطقه قفقاز جنوبی و تلاش برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای (سیاسی، اقتصادی، امنیتی، ترانزیتی، انرژی و ...) پرداخته شد.

از مهمترین اهداف شکل گیری این گروه منطقه ای، حل مشکلات منطقه با حضور کشورهای منطقه و بدون دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای و غربی است.

کد خبر 1786153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha