درخواست های مجدد خطیب جمعه مارگون از استاندار و مدیرکل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه مارگون خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شهرستان مارگون محروم، مظلوم، نوپا، زیرساخت شهرستانی ندارد و بسیاری از ادارات شهرستانی یا هنوز مستقر نشده و یا اینکه جا و مکان برای استقرار ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «کاظم رضایی اصیل» ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: انسان با تقوا در هر جایگاهی که باشد می تواند خود را از وسوسه های شیطانی درونی خود نجات دهد.

امام جمعه موقت شهر مارگون موضوع خطبه نخست این هفته را به موضوع کمک رسانی به دیگران، دادخواهی از مظلوم و مقابله با ظالم اختصاص داد و گفت: پیغمبر اسلام (ص) می فرماید «من اَخَذَ للمظلوم مِنَ الظالِم کانَ مَعِیَ فِی الجَنَّهِ مُصاحِباً هر کسی به مظلوم در مقابل ظالم کمک کند، در بهشت همنشین من پیغمبر خواهد شد.

وی کمک به مظلوم را بسیار مهم دانست و افزود: اگر کسی به یک انسان مظلوم کمک کند تا حقش را پس بگیرد، با پیامبر مهربانمان در بهشت همراه و همنشین خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی اصیل ادامه داد: این وصیت و سفارش پیامبر گرامی اسلام(ص) به همه انسان های زمان و تاریخ است که به داد مظلومان اهل عالم و انسان های بی گناه برسید و نمونه بارز آن در فلسطین و لبنان رخ می دهد که ما باید به داد آنها برسیم.

خطیب موقت نماز جمعه شهر مارگون با اشاره به اینکه شهید مرتضی مطهری معتقد است «خداوند انسان را از بدگویی و بدنام نمودن دیگران منع کرده مگر در مورد فرد مظلوم»، بیان کرد:وی معتقد است بر اساس آیات قرآن کریم خداوند به مظلوم اجازه می دهد فریاد کند، بدگویی کند، شعار بدهد و علت آن این است که این راه احقاق حق است.

وی یادآور شد: داستان های زیادی را داریم که ظالم دوامی ندارد، ظالم ، ظلم می کند ولی ظلم او باقی نخواهد ماند و این مظلوم است که همیشه در تاریخ ماندگار است.

حجت الاسلام رضایی اصیل اظهار کرد: زمانی می گویند فرعون فرمان داد تا یک کاخ آسمان خراش برای او بسازند، دژخیمان ستمگر فرعون هم مردم را از زن و مرد برای ساختن آن کاخ به کار گرفته بودند، حتی زن های آبستن از این فرمان هم استثنا نشده بودند.

امام جمعه موقت شهر مارگون گفت: یکی از زنان جوان که باردار بود سنگی سنگین را برای آن ساختمان حمل می کرد، چاره ای جز این نداشت، چون که همه تحت کنترل ماموران خونخوار فرعون بودند، اگر آن زن از بردن آن سنگ شانه خالی می کرد، زیر تازیانه جلادان به هلاکت می رسید.

وی ادامه داد: زن جوان در برابر چنین فشاری قرار گرفت و بار سنگین سنگ را حمل می کرد، ولی یک مرتبه حال وی منقلب و بچه اش سقط شد، در این زمان بود که از اعماق دل غمبارش ناله کرد و در حالی که گریه گلویش را گرفته بود، گفت «خدایا آیا خوابی؟! آیا نمی بینی؟ این طاغوت زورگو این فرعون با ما چه کار می کند؟! .

حجت الاسلام رضایی اصیل افزود: چند ماه از این ماجرا نگذشت همین زن در کنار رود نیل نشسته بود که ناگهان جنازه فرعون را در روبروی خود دید، آن زن صدای هاتفی را شنید صدایی که به او گفت «آی زن، ما در خواب نیستیم، ما در کمین ستمگران می نشینیم و حالا نظاره کن نعش فرعون را که چطور به سزای عملش رساندیم و وی را به فرجام نافرجامش رساندیم....»، پس هیچ وقت ظلم پایدار نمی ماند و ظالم از بین می رود.

خطیب موقت نماز جمعه مارگون در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: در هر پست و منصبی که هستیم باید خود، نفس و وجودمان را به تقوای الهی و دوری کردن از محرمات آماده کنیم.

وی هفته ورزش و تربیت بدنی را تبریک گفت و افزود: به تعبیر بزرگان دین و اهل بیت علیم السلام ورزش برای سلامتی جسم نیاز و واجب است.

حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ورزش برای ما واجب است و ما باید جسممان را سالم نگه داریم و مواظبت کنیم»، ادامه داد: یکی از راه های مواظبت از جسم علاوه بر پرهیز کردن از زیاده روی در خوردن طعام، این است که جسم را به ورزش کردن، پیاده روی، فوتبال، فوتسال، کوهنوردی و همچنین ورزش های متنوعی که وجود دارد عادت دهیم، زیرا اگر جسم سالم باشد، روح هم سالم‌ خواهد ماند.

امام جمعه موقت شهر مارگون ضمن تقدیر تشکر از مسئول ورزش و جوانان شهرستان، گفت: شهرستان مارگون نوپا بوده، زیرساخت ندارد و نیازمند استخر شنا، ورزشگاه و همچنین توجه به زیرساخت‌های لازم برای ورزش‌های دیگر بوده که می‌طلبد مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه، استاندار این استان را خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد: شهرستان مارگون محروم، مظلوم، نوپا، زیرساخت شهرستانی ندارد و بسیاری از ادارات شهرستانی یا هنوز مستقر نشده و یا اینکه جا و مکان برای استقرار ندارند.

حجت الاسلام رضایی اصیل خواستار توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به امکانات و زیرساخت‌های این شهرستان شد و افزود: استاندار سابق در زمینه آسفالت جاده سیلاب و کلوار، جاده مورزرد زیلایی، جاده روستایی چاهن و برخی دیگر از مناطق قول‌هایی دادند که متاسفانه عملی نشد.

خطیب موقت نماز جمعه مارگون با اظهار تاسف از اینکه این شهرستان موش آزمایشگاهی شده، تصریح کرد: هر شخص و مسئول ناتوانی را به کار گماشتند و در حق شهرستان مارگون ظلم شد و هیچ کاری صورت نگرفت.

وی مردم را ولی نعمتان انقلاب و نظام دانست و افزود: این شهرستان فاقد استخر و ورزشگاه مناسب بوده و بسیاری از اداره‌های شهرستانی استیجاری، فاقد مکان یا هنوز مستقر نشده‌اند و می‌طلبد در این راستا تدبیری اندیشیده شود.

حجت الاسلام رضایی اصیل مدیرکل آب فاضلاب استان را خطاب قرار داد و تاکید کرد: نیروهای شرکتی زحمات فراوانی متحمل می‌شوند ولی متاسفانه حقوق و مزایای خود را به موقع دریافت نمی‌کنند و ضرورت دارد که این رویه اصلاح شود.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون حملات کوردلانه، بزدلانه و بی‌رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و لبنان را یادآور شد و افزود: مردم مظلوم غزه و لبنان هیچ گونه سپر دفاعی، هواپیمای پیشرفته جنگی و ... در اختیار ندارند ولی با پیشرفته‌ترین سلاح‌های ساخت آمریکا و کشورهای غربی به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی ضمن محکوم کردن سکوت کشورهای غربی و همچنین کمک‌های تسلیحاتی آنها به رژیم غاصب صهیونیستی، یادآور شد: کشور مقتدر و پیشرفته جمهوری اسلامی ثابت کرده که در دفاع از مظلومان عالم همیشه ثابت قدم بوده و در برابر توطئه‌ها و شرارت‌های دشمنان ایستادگی خواهد کرد.

حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به اینکه کشورهای غربی و آمریکا دموکراسی و دفاع از حقوق انسان‌ها را سر می‌دهند ولی در عمل ضد حقوق بشری هستند، اظهار کرد: کشورهایی که حرف از عدالت و انسانیت می‌زنند و شعار انسان دوستی آنها گوش فلک را کر کرده، داعش را تاسیس کردند و امروز نیز انواع تسلیحات پیشرفته را در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی برای کشتار انسان‌های بی‌گناه قرار دادند.

امام جمعه موقت شهرستان مارگون کشورهای اروپایی و غربی را حامی اصلی تروریسم، پدیدآورنده داعش و همچنین حامی کشتار در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و.... دانست و افزود: این‌ها انسانیت را لگدمال و حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند.

وی آمریکای جنایتکار را حامی و تامین کننده اصلی سلاح‌های پیشرفته، بمب افکن‌های به روز و همچنین تامین کننده سلاح‌های رژیم غاصب صهیونیستی برای از بین بردن انسانیت دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی حامی مظلومان بوده و از انسان‌های بی‌دفاع که پناهگاهی جز خداوند ندارند، دفاع خواهد کرد.

حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به اینکه دشمنان نباید تصور کنند که با شهادت یحیی سنوار، اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و امثال آنها ریشه مقاومت کنده خواهد شد، یادآور شد: درخت مستحکم مقاومت ریشه دوانیده و اگر سرداری بر زمین بیفتد، سردار دیگری به پا خواهد خاست و از مظلومان در برابر ظالمان دفاع خواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه شهر مارگون از مردم ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد خواست به هر نحوی می‌توانند به یاری مظلومان غزه و لبنان بشتابند و هر کس در حد وسع و توان در هر زمینه‌ای می‌تواند کمک لازم را داشته باشد.

کد خبر 1786174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha