موانع سر راه ازدواج جوانان برداشته شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در لرستان ۱۴ هزار و ۳۸۶ نفر در نوبت وام ازدواج هستند، گفت: باید موانع سر راه ازدواج جوانان برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(۲۷ مهرماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد، اظهارداشت: نقش جوانان در پیشبرد اهداف لرستان با مشارکت کارشناسان انکارنشدنی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر لزوم شناخت جوانان نسبت به مسائل گوناگون و مطالبه‌گری این قشر تاکید کرد و افزود: جوانان این استان در قالب گروه‌های جهادی و انقلابی در رفع محرومیت تلاش می‌کنند.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان در پرداخت وام ازدواج به جوانان، گفت: وام قرض‌الحسنه ازدواج سه بانک از بانک‌های دولتی از ۱۰ درصد تا حدود ۳۰ درصد و ۹ بانک دیگر کمتر از یک درصد است و این غیرقابل‌قبول است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به فعالیت ۱۳ بانک خصوصی در این استان اشاره و بیان کرد: این بانک‌ها هم دارای وضعیت مطلوبی در پرداخت وام ازدواج به جوانان نیست.

وی ادامه داد: در لرستان ۱۴ هزار و ۳۸۶ نفر نیز در این استان در نوبت وام ازدواج هستند و وام جوانی جمعیت به ۶ هزار و ۸۴۰ نفر در لرستان پرداخت شده‌است که سهم بانک‌های خصوصی دراین‌رابطه کمتر است.

امام جمعه خرم آباد بر ضرورت توجه به نیازهای نسل جوان و برداشتن موانع سر راه ازدواج جوان تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نواخته‌شدن سرود جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی عزت و افتخار ملی را به‌دنبال دارد، عنوان کرد: توجه ویژه‌ای به مطالبات ورزشکاران نیاز است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با تأکید بر اینکه میزان منابع مالی موجود در این استان برای تحول و رونق اقتصادی کافی نیست، گفت: بخش قابل‌توجهی از فعالیت اقتصادی شرکت‌ها، کارخانه‌ها، بانک‌های خصوصی و مؤسسات اقتصادی باید در این استان متمرکز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه وقتی تمام منابع شرکت‌ها و کارخانجات در لرستان تأمین می‌شود، اما دفاتر این شرکت‌ها در خارج از این استان همخوانی با توسعه ندارد، گفت: قابل‌قبول نیست که عوارض ارزش‌افزوده در یک استان به‌دلیل عدم صنایع بزرگ ۶۶ میلیارد باشد، اما در استان‌های دیگر چندین هزار میلیارد تومان باشد و این موضوع باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان لرستان باید در کنار نمایندگان استان‌های مشابه نشست‌های تخصصی برای مطالبه‌گری عدالت در ارزش‌افزوده را برگزار کنند، عنوان کرد: مسئولان، رسانه‌ها، کارشناسان، کنشگران و نمایندگان باید در کنار همدیگر نسبت به رفع موانع اقتصادی در لرستان کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: باید همه دست‌دردست هم بدهیم تا مشکلات این استان را هرچه سریع‌تر رفع کنیم.

وی در ادامه با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: این عملیات پرچم فلسطین را در جهان به‌اهتزار درآورد و اسرائیل را منفورتر کرد و اسرائیل با تمام قوا برای تسلیم‌کردن محور مقاومت به‌میدان آماده‌است، اما هرگز نمی‌تواند به ادامه این راه ضربه بزند و ما تسلیم جنگ روانی دشمن نباید بشویم.

کد خبر 1786188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha