بیمارستان افضلی‌پور کرمان تنها مرکز درمان رایگان ناباروری در کشور است

دکتر جعفری گفت: برای نخستین بار در کشور و بر اساس توافقات انجام شده درمان ناباروری به صورت رایگان در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمد جعفری، شنبه(۲۸ مهر) در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت گزارشی آماری از موسسات طرف قرارداد و بیمه‌شده‌ها داد و گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده و یک هزار و ۸۵۶ موسسه طرف قرارداد داریم.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از مراجعه روزانه ۲۴ هزار نفر برای درمان خبر داد و افزود: بیمه سلامت روزانه ۸ میلیارد تومان برای درمان بیماران هزینه می‌کند.
وی به تداوم بیمه درمان رایگان روستاییان و عشایری اشاره و تصریح کرد: یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر بیمه رایگان روستایی و عشایری هستند و در بیش از ۳۰۰ مرکز بهداشتی روستایی پزشک خانواده وجود دارد.
جعفری با اشاره به خدمات بیمه سلامت در خصوص تامین دارو و شیرخشک و سهم بیماران صعب العلاج؛ آن را در راستای کاهش فشار گرانی قیمت دارو دانست که در همین زمینه ۷۱۰ میلیارد تومان از ابتدای سال گذشته برای جبران نرخ ارز در زمینه دارو و شیرخشک و سهم صعب العلاج پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران در بخش دولتی و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت می‌کند؛ به پوشش هزینه‌های ناباروی هم اشاره و تصریح کرد: از تیرماه امسال بیمه درمان ناباروری در مرکز افضلی پور کرمان کاملاً رایگان است و هر کس از هر نقطه کشور می‌تواند مراجعه کند.

وی ادامه داد: حتی گرفتن دارو و اسکان و غذای مناسب یک شب پس از IVF  هم رایگان است و فرد هر قدر لازم باشد می‌تواند در فرآیند بارداری قرار بگیرد و IVF انجام دهد و این بسته به توانایی جسمی او و تشخیص پزشک معالج است.
مدیرکل بیمه سلامت گزارش داد: آمار تخمینی زوج‌های نابارور استان ۳۰ هزار زوج است که ۱۸ هزار زوج در سامانه ثبت شدند و مادر باردار را برای بهره‌مندی از مزایای مربوطه نشان‌دار کردیم.
وی با اشاره به بیش از ۱۲۰ عنوان بیماری خاص و صعب العلاج گفت: از ابتدای سال قبل ۳۳۳ هزار نفر به صندوق مربوطه مراجعه و در مجموع ۴۰۴ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است.
جعفری یکی دیگر از خدمات مهم بیمه سلامت را درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال اعلام کرد که از ابتدای سال ۹۵ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شده است.

کد خبر 1786236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha