دعوت به صلح در مسجد «لامیرادا» آمریکا

گروه‌های میان ادیانی برای شرکت در مراسم «روز مسجد باز» در «لامیرادا» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا در روز ۲۰ اکتبردعوت شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « whittierdailynews»، گروه‌های میان ادیانی برای شرکت در مراسم «روز مسجد باز» در «لامیرادا» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا در روز ۲۰ اکتبر (یکشنبه ۲۹ مهر) دعوت شده اند.

این رویداد سالانه که از سال ۲۰۱۱ تا کنون ادامه دارد در مسجد لامیرادا برگزار می شود.

«محمد رحمان» متولی مسجد در این باره گفت: این گردهمایی برای ترویج درک صحیح از اسلام و برای دعوت صلح و هماهنگی بین همسایگان به امید کاهش اسلام‌هراسی است.

رحمان گفت: بحث‌های زیادی در مورد مسلمانان وجود دارد، بنابراین ما این مراسم را برگزار می‌کنیم و از جوامع اطراف می‌خواهیم تا گرد هم آیند تا بدانند واقعا دین اسلام چیست و مسلمانان چه کسانی هستند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت دادگستری ایالتی که به بررسی جنایات ناشی از نفرت می پردازد، در سال گذشته و پس از آغاز درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی نگرش نسبت به مسلمانان در کالیفرنیا و در سراسر آمریکا تغییر کرده است.

این گزارش می‌گوید که حملات علیه گروه‌های مسلمان از ۲۵ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۴۰ مورد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

رحمان با بیان لزوم برگزاری سالانه روز مساجد باز از پیروان همه ادیان دعوت کرد که بیایند و آگاهی‌های بیشتری در مورد اسلام به دست بیاورند.

وی تاکید کرد که در مراسم آزاد روز یکشنبه، رهبران در مورد ارکان دین اسلام، از جمله پوشیدن حجاب و نحوه استفاده از پوشش مو در ادیان دیگر مانند یهودیت و مسیحیت بحث خواهند کرد.

این رویداد نشان خواهد داد که چرا مسجد به طور فعال در دولت، فرصت‌های داوطلبانه و موارد دیگر مشارکت می کند تا حضور مشهود خود را در جامعه نشان دهد.

مسجد لامیرادا همچنین هر سال میزبان یک «پیاده روی صلح» بوده است که در آن رهبران جامعه و گروه‌های میان ادیانی برای یک پیاده‌روی نیم مایلی در نزدیکی مسجد گرد هم می‌آیند تا اسلام‌هراسی را محکوم کنند.

کد خبر 1786265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha