زنگ هفته فرهنگی اراک با حضور مسئولان استان نواخته شد

همزمان با سالروز صدارت امیرکبیر و با حضور مسئولین ارشد استانی و شهری زنگ اراک در مدرسه صمصامی بیان، نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، زنگ هفته فرهنگی اراک امروز، (۲۸ مهر) با حضور استاندار مرکزی، معاونین استانداری، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، شهردار اراک، اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندار شهرستان اراک، مدیران دستگاه های استانی و شهری، مدیران شهرداری و اصحاب رسانه با نواخته شدن زنگ هفته فرهنگی اراک در مدرسه صمصامیه بیات، برنامه های گرامیداشت و نکوداشت این هفته به صورت رسمی آغاز شد.


گلباران  قبور شهدا، افتتاحیه نمایشگاه کتاب در پیاده راه امیرکبیرکبیر، رونمایی ایستگاه هنر، داوری فراخوان فتوماراتون حمام ارگ، همایش روز امیرکبیر درسالن پروین اعتصامی، جشنواره موسیقی در فرهنگسرای شهر از جمله برنامه های اولین روز از هفته فرهنگی اراک است.

معرفی توانمندی‌های های اراک در هفته اراک 

زنگ هفته فرهنگی اراک با حضور مسئولان استان نواخته شد

علیرضا محمودی، ضمن تبریک به مناسبت هفته فرهنگی اراک، با تاکید بر اینکه هفته فرهنگی اراک، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های این شهر است، گفت: در طول هفته فرهنگی اراک، ۱۵۰ برنامه در سطح شهر اراک اجرا می‌شود.

 شهرداری کلانشهر اراک، با تاکید بر اینکه  توانمندی‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی زیادی در اراک وجود دارد که شاید خیلی به آنها پرداخته نشده، اظهار داشت: هفته فرهنگی این شهر فرصت مناسبی برای معرفی این توانمندی‌ها است.

این مقام مسئول مدرسه تاریخی صمصامیه بیات را یکی از مراکز هویتی اراک دانست و ادامه داد: این مدرسه حدود یکصد سال گذشته با مشخصات یک دانشگاه عالی در آن زمان ایجاد شده است.

وی شهر اراک را، مهد مفاخر بزرگ کشور در دوره معاصر دانست و اظهار کرد: معرفی این شخصیت‌های برجسته سرفصل برنامه‌های هفته فرهنگی اراک است.


لازم به ذکر است، ۲۸ مهر تا ۴ آبان ماه، هفته فرهنگی اراک می باشد.

کد خبر 1786300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha