آغاز فعالیت شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش در بام ایران

شرکت پیشگامان توسعه فرآیند علم و دانش وابسته به بنیاد تعاون بسیج در استان چهارمحال و بختیاری آغاز بکار کرد.

محمد جواد تجویدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: «شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش» وابسته به بنیاد تعاون بسیج، فعالیت خود را در استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرده است.

مدیر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند علم و دانش در استان چهارمحال و بختیاری افزود: شرکت پیشگامان به دنبال مردمی سازی زیست بوم دانش بنیان و تجاری سازی طرح ها و محصولات و هچنین بسیج بازیگران این زیست بوم هست.

وی تأکیدکرد: تمامی اقدامات، حمایت ها و سرمایه گذاری های شرکت پیشگامان در مسیر مردمی سازی این زیست بوم است و تا حد امکان تصدی گری نخواهد کرد.

تجویدی تصریح کرد: ما به دنبال تحقق عدالت در زیست بوم تجاری سازی هستیم؛ بنابراین توان جغرافیایی زیست بوم نوآفرینی و کارآفرینی از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و مناطق روستایی را برقرار خواهیم کرد.

وی گفت: به عنوان معین فناوری در کنار مجموعه های حاکمیتی معین اقتصادی مناطق محروم، نقش آفرینی خواهیم کرد؛ سازوکارهای تامین مالی، توانمندسازی و حمایتی از انواع مجموعه های دانش بنیان و فناور و نوآور را متنوع خواهیم ساخت.

تجویدی، خاطرنشان کرد: حمایت معنوی، سرمایه گذاری مستقیم، نمونه سازی، حمایت دربازار، نمونه سازی صنعتی و فروش اقساطی، از انواع خدمات شرکت پیشگامان در راستای حمایت از صاحبان ایده و و محصولات نوآورانه و فناورانه می باشد.

وی با ذکر اینکه فعالیت این شرکت در کشور از چند سال قبل آغاز شده و حامی اقتصاد و شرکت‌های دانش‌بنیان تازه تأسیس است، ادامه داد: این مرکز در استان از شرکت‌هایی که طرح و ایده دارند و درصدد ساخت نمونه و محصول آزمایشگاهی هستند، حمایت می‌کند که در این راستا تسهیلاتی از ۳۰۰ میلیون و بالاتر اعطا می کند.

تجویدی بیان کرد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان که می‌خواهند محصول خود را به تولید برسانند تحت حمایت شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش قرار خواهند گرفت و می‌توانند سرمایه‌گذاری تا ۲۰ میلیارد تومان که تا سقف سه بار در سه مقطع می‌توانند دریافت کنند. این سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد که شرکت‌های دانش‌بنیان داخل و خارج استان جذب شوند.

وی کمک به حل مشکلات صنعت در حوزه دانشی و نیز واردات قطعات مورد نیاز کشور در صنعت را از دیگر خدمات شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش بسیج دانست و افزود: این شرکت از افراد و گروه‌هایی که در اختیار دارد کمک می‌گیرد تا این دست مشکلات حتی‌الامکان رفع شود. تجویدی در پایان تصریح کرد: تمامی صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان که به دنبال رساندن محصولشان به تولید انبوه هستند یا افرادی که در پی ثبت شرکت دانش‌بنیان و نیازمند تسهیلات هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش به نشانی www.pishgamanhub.com درخواست خود را ثبت کنند.

کد خبر 1786345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha