درخواست کارگران بریتانیا برای توقف فروش تسلیحات به اسرائیل

حداقل ۱۰۰ عضو شورای کارگری مسلمانان از دولت انگلیس خواستند فورا فروش تسلیحات به اسرائیل را که منجر به شهادت حداقل ۴۲ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در غزه شده است، متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dailysabah»، حداقل ۱۰۰ عضو شورای کارگری مسلمانان از دولت انگلیس خواستند فورا فروش تسلیحات به اسرائیل را که منجر به شهادت حداقل ۴۲ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در غزه شده است، متوقف کند.

امضاکنندگان به نمایندگی از جوامع سراسر بریتانیا در نامه‌ای به «کی‌یر استارمر»، رئیس حزب کارگر تاکید کردند که تلفات انسانی غم‌انگیز در نوار غزه غیرقابل تصور بوده است.

در این نامه با یادآوری اینکه تخمین زده می‌شود که طی یک سال بیش از۱۷ هزار کودک در منطقه محاصره شده غزه در اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند، آمده است که اکنون ۳۱ بیمارستان و ۸۸ درصد از مدارس این منطقه تخریب شده یا به شدت آسیب دیده‌اند.

شورای کارگری مسلمانان بریتانیا در بیانیه خود نوشت: ما نباید در نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه شریک باشیم و این وظیفه اخلاقی ما است که اکنون اقدام کنیم.

در این بیانیه آمده است: به همین دلیل است که ما به عنوان به عنوان مسلمانان و به عنوان اعضای کارگر گرد هم آمده ایم تا از این دولت بخواهیم با تعلیق فروش تسلیحات به اسرائیل به تعهدات اخلاقی خود عمل کند تا قوانین بین المللی بشردوستانه رعایت شود و مورد احترام قرار گیرد.

اسرائیل پس از عملیات طوفان‌الاقصی با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری است به حملات وحشیانه خود به نوار غزه ادامه داده است.

یورش اسرائیل تقریبا کل جمعیت غزه را در بحبوحه محاصره مداوم که به کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو منجر شده، آواره کرده است.

کد خبر 1786367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha