مردم‌داری، توانمندی و کارآمدی مهمترین شاخصه انتخاب استانداران است

وزیر کشور با اشاره به اینکه در انتخاب استانداران نگاه نخست ما به گرایش‌های سیاسی نیست گفت: رفع مشکلات مردم بالاخص چالش‌های معیشتی و اقتصادی در اولویت نخست انتخاب استانداران قرار دارد و مردم‌داری، توانمندی و کارآمدی مهمترین شاخصه انتخاب استانداران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، اسکندر مومنی، وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۲۴ هزار شهید استان و شهیدان خدمت و همچنین سردار شهید نیلفروشان گفت: ایران برای همه است و همگان باید برای آبادی ایران عزیز تلاش کنند تا با همبستگی ملی ایران آباد را بسازیم.
وی افزود: دشمنان در کمین هستند و بدون وفاق ملی نمی‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

وی با بیان اینکه در تعیین استانداران هم بر موضوع وفاق ملی تاکید شد ادامه داد: مهمترین شاخص‌ها بعد از شاخص‌های عمومی در انتخاب استانداران، شایستگی، مردمی بودن و کارآمدی بودن است.

وزیر کشور با بیان اینکه استان اصفهان مهد علمای بزرگ، مهدعلوم و فرهنگ و تمدن و هنر است گفت: این استان همواره یکی از ستون‌های انسجام و قوام ایران در طول تاریخ و همچنین در دوران معاصر بوده است.

مومنی افزود: اصفهانِ قهرمان همواره در میدان بوده و در صحنه‌های مختلف بویژه تشییع شهدا، علما و در دو روز گذشته هم در مراسم تشیع شهید نیلفروشان حق خود را به کشور ادا کرده است.

مدیریت آب مهمترین اولویت استان اصفهان 
وزیر کشور یکی از اصلی‌ترین مشکلات این استان را کم آبی بیان کرد و گفت: موضوعات کم آبی و فرونشست زمین ناشی از تصمیمات اشتباه گذشته است، اما نمی‌توان به گذشته بازگشت و باید از امروز با اتحاد و یکپارچگی و تلاش بتوانیم مسیر را تغییر دهیم و آینده‌ای در شأن مردم اصفهان رقم بزنیم.
مومنی با بیان اینکه مدیریت آب مهمترین موضوع در استان اصفهان است گفت: در هیات دولت هم پیگیر این موضوع خواهیم بود و سفرهای متعدد در موضوع آب خواهیم داشت.
وزیر کشور افزود: اولویت اساسی دیگر در این استان موضوعات زیست محیطی از جمله آلایندگی صنایع و خشکی تالاب گاو خونی و تعدادِ زیاد روزهای آلوده است و این قول را می‌دهیم که تلاشمان را می‌کنیم تا با استفاده از ساز و کارهای جدید و روش‌های علمی و نظر متخصصان این مشکلات زیست محیطی را حل کنیم.

جذب گردشگر خارجی اولویت کشور و استان اصفهان است
وزیر کشور موضوع گردشگری را اولویت دیگر در این استان دانست و ادامه داد: باید تعداد گردشگران خارجی به ۱۵ میلیون نفر در پایان برنامه هفتم برسد که این نیاز به زیر ساخت دارد و استان اصفهان باید یک چهارم تا یک سوم این ظرفیت را محقق کند.

وی گفت: مرمت و بازسازی آثار تاریخی در اولویت دیگر این استان باید باشد که این آثار تاریخی از جمله میدان امام اصفهان میراث مشترک جامعه بشری است و باید از آن‌ها پاسداری کنیم.

مومنی افزود: اولویت دیگر جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و کارآفرینان و تولید کنندگان باید درگیر مشکلات اداری نباشند و احساس امنیت کنند.

وی تاکید کرد: نباید سرمایه گذاران  و کارآفرینان در پیچ و خم های اداری  گرفتار شوند  و باید بستری برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه حفظ صنایع دستی و هنر جذب گردشگر را به دنبال دارد گفت: برخی رشته‌های هنری نیاز به احیا دارد و باید در هنر سودآوری نیز ایجاد کرد تا جوانترها در مسیر هنر و رونق رشته‌های هنری قرار بگیرند.

همه باید بدانند که بدون مردم نمی‌شود کاری انجام داد

مردم‌داری، توانمندی و کارآمدی مهمترین شاخصه انتخاب استانداران است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم در آیین تکریم و معرفی استاندار اصفهان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند خلق عیال خدا هستند افزود: همه ما و همه موجودات عیال خدا هستیم و محبوب‌ترین خلق نزد خدا کسی است که به عیال خدا خدمت کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه همه باید بدانند که بدون مردم نمی‌شود کاری انجام داد تاکید کرد: باید مردم را تکریم و مشکلات آنها را رفع کرد و به هر نحوی خدمتگزار مردم باشیم.

با ادامه دادن مسیر شهدا، خدمتگزار مردم  باشیم
محمد جواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور  هم در این آیین  باگرامی داشت  یاد  و خاطره شهید نیلفروشان و  دیگر شهدای مقاومت و همچنین شهدای  خدمت گفت: ما باید با ادامه دادن مسیر شهدا، خدمتگزار مردم  باشیم.

ظریف با بیان اینکه  مردم ایران در ۴۵ سال گذشته  در مقابل تحریم‌ها  ایستادگی کردند و  این مردم شایسته بهترین‌ها هستند  افزود:  این مردم بهتر از ما مشکلات را می‌دانند و باید با آنها برای رفع مشکلات کشور  مشورت کرد.

وی  در ادامه با اشاره به  مشکلات استان اصفهان از  جمله خشکسالی و خشکی زاینده رود ، فرونشست زمین   و  آلودگی هوا  همه ما را آزار می‌دهد افزود: انتخاب مهدی جمالی نژاد به عنوان خادم مردم اصفهان باعث می‌شود در این  استان وفاق شکل بگیرد که با این وفاق می توان بر مشکلات فائق آمد.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور   با تاکید بر وفاق  ملی در  مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: ۸۵ تن بمب بر سر مردم بی گناه لبنان ریخته شد و  سید حسن نصر الله و سردار نیلفروشان را به شهادت رساندند.

کد خبر 1786383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha