توسعه زیرساخت های فرهنگی نیازمند حمایت و همراهی شهرداری ها و شورای اسلامی شهرهاست

حجت الاسلام سید احمد حسینی یکی از اصلی ترین معضلات حوزه فرهنگ را عدم توسعه زیرساخت های فرهنگی دانست و افزود: البته که ارشاد اسلامی متولی فرهنگ است اما توسعه زیرساخت های فرهنگی نیاز به حمایت و همراهی شهرداری ها و شورای اسلامی شهرها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شهردار و شورای شهر کهنوج با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام سید احمد حسینی در این دیدار، با بیان اینکه مقوله فرهنگ به دو بخش مشکلات و معضلات فرهنگی تقسیم می شود، گفت: مشکلات فرهنگی عدم هماهنگی بین دستگاه ها در اجرای برنامه هاست و همواره در اجرای برنامه های فرهنگی به صورت جزیره ای عمل شده و این در حالی است که مقام معظم رهبری بر انجام کار تشکیلاتی تاکید دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یکی از اصلی ترین معضلات حوزه فرهنگ را عدم توسعه زیرساخت های فرهنگی دانست و افزود: البته که ارشاد اسلامی متولی فرهنگ است اما توسعه زیرساخت های فرهنگی نیاز به حمایت و همراهی شهرداری ها و شورای اسلامی شهرها دارد.
وی بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان کهنوج نسبت به سایر شهرستان ها زیرساخت های فرهنگی و هنری تا حدود بیشتری توسعه یافته است.
حجت الاسلام حسینی توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی از جمله راه اندازی فرهنگسرا را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: اگر شهرداری و شورای اسلامی شهر کهنوج به عنوان مجموعه ای فرهنگی، بتوانند مکانی را به عنوان فرهنگسرا در اختیار ما قرار دهند ما نیز آن مکان را با تجهیزات روز، مجهز خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان راه اندازی مجدد سینما شوباد کهنوج را یکی از دغدغه های خود برشمرد و اظهار کرد: ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد تا در صورت موافقت شهرداری و شورای اسلامی شهر کهنوج، مکان فعلی سینما شوباد را با تجهیزات روز سینمایی مجهز کند.
وی عنوان کرد: شورای اسلامی و شهرداری برای برخورداری شهر کهنوج از فضای زیبای شهری می توانند از ظرفیت هنرمندان در طراحی المان های شهری استفاده کنند.

کد خبر 1786423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha