برگزاری اردوی جهادی یکروزه خادمیاران رضوی منطقه۵ در ورامین

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران راهی روستای موسی آباد ورامین شدند و به اهالی روستا خدمت رسانی کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران راهی روستای موسی آباد ورامین شدند و به اهالی روستا خدمت رسانی کردند.

ششمین اردوی جهادی خدمت رضوی منطقه۵ تهران با حضور بیش از ۲۰ نفر از خادمیاران و یاوران رضوی، ۲۷ مهر ۱۴۰۳ با همکاری کانون محله‌ای شهید رضا سلگر شهرستان ورامین در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای موسی آباد کاشانی برپا شد. کانون های تعلیم وتربیت، حقوقی، کارآفرینی و اشتغال، سلامت، تبلیغ دینی، محله‌ای حدیث بندگی و جهادی در این اردو شرکت و به اهالی روستا خدمت رسانی کردند.

خادمیاران رضوی بعد از همخوانی صلوات خاصه امام رضا(ع) و عرض ارادت به حضرت صاحب الزمان(عج) خدمت خود را آغاز کردند. در این اردو حدود ۶۰ نفر توسط چهار حکیم طب سنتی ویزیت رایگان شدند و در صورت نیاز تحت مداوا قرار گرفتند. غربالگری فشارخون، تست قند خون، ارزیابی سطح اکسیژن خون و تب مراجعین نیز انجام شد. در یکی از میزهای کارآفرینی و اشتغال جواهردوزی و تزئین تل و شانه دخترانه با وسایل رایگان به علاقه‌مندان آموزش داده شد و در میز دیگر مشاوره کارآفرینی ارائه شد. خادمیاران کانون تعلیم و تربیت حدود ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر شامل دفتر، مداد، جامدادی و کتاب داستان به عنوان هدیه به دانش‌آموزان اهدا و علاوه بر مشاوره تحصیلی، درس های عربی، ریاضی و فیزیک را آموزش دادند.

آغاز همکاری «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی با کانون شعر و ادب منطقه ۲۱

همکاری «کلر ژوبرت» نویسنده مسلمان فرانسوی با کانون شعر و ادب خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران آغاز شد.

نشست صمیمانه کانون شعر و ادب خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران با «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی داستان‌های کودک برگزار شد.

«سمیرا شکریان» مسئول کانون شعر و ادب منطقه ۲۱ تهران با اعلام این خبر گفت: پس از مطالعه پیشینه و آثار خانم کلر ژوبرت نویسنده مسلمان فرانسوی با پیگیری‌های مکرر موفق شدیم در چهارشنبه‌ امام‌رضایی نشستی صمیمانه برای همکاری با وی داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: این نشست با حضوری جمعی از اعضای گروه شعر و ادب که شامل دبیران ادبیات و دانش‌آموزان علاقمند و فعال مدارس در محوطه کتابخانه دکتر شهیدی برگزار شد. در این جلسه ضمن توضیح و معرفی فعالیت‌های کانون شعر و ادب به اهمیت ارتقاء توانمندی دانش‌آموزان در همه زمینه‌های ادبی از جمله داستان‌نویسی تاکید شد. کلر ژوبرت نیز تعدادی از آثار خود در زمینه مفاهیم قرآنی و ادبیات مقاومت را در اختیار کانون قرار داد و مقرر شد برای شروع، جلسات آموزشی داستان‌نویسی توسط وی در مدرسه ابتدایی انصار یک و مدرسه متوسطه یک محمد عاصمی برگزار شود. شایان ذکر است کلر ژوبرت یکی از مشهورترین نویسندگان داستان‌های کودک با مفاهیم قرآنی است. وی متولد فرانسه است که در ۱۹سالگی مسلمان شد و پس از ازدواج با یک ایرانی، ساکن ایران شد و داستان‌نویسی را در ایران آغاز کرد. از جمله کتاب‌های شناخته‌شده او «مسابقه کوفته‌پزی و هشت داستان دیگر» است. «ماجراهای امیرعلی و ننه گلاب»، «شکر خدا»، «هزار بوسه پرپری و دو داستان دیگر»، «آرزوی زنبورک»، «اگر من جای تو بودم» و… از دیگر آثار وی هستند که به زبان فارسی به چاپ رسیده‌اند.

کد خبر 1786464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha